“Αν θες ο Ντμίτρι Ντμιτρίεβιτς να γράψει κάτι για σένα, η μόνη συμβουλή που μπορώ να σου δώσω είναι ποτέ μην το ζητήσεις, ούτε καν να του το συζητήσεις”. Και ήταν αυτή η σοφή υπόδειξη της Νίνα Σοστακόβιτς προς τον κορυφαίο βιολοντσελίστα και μαέστρο Μστισλάβ «Σλάβα» Ροστροπόβιτς, που φαίνεται ότι επέτρεψε τη δημιουργία του Πρώτου Κοντσέρτου για βιολοντσέλο σε μι ύφεση μείζονα, τον Αύγουστο του 1959.
Η πρωτότυπη σύνθεση ανοίγει την τέταρτη συναυλία του Κύκλου Σολίστ της ΚΟΑ, με τον Κορυφαίο Β’ στα Βιολοντσέλα, Άγγελο Λιακάκη να εγγυάται το συγκινησιακά φορτισμένο σολιστικό μέρος. Η βραδιά κορυφώνεται με την Τέταρτη Συμφωνία σε ρε ελάσσονα του Ρόμπερτ Σούμαν, την οποία ο ίδιος χαρακτήριζε Συμφωνία της Κλάρας, αφιερώνοντάς τη στην σύζυγό του Κλάρα Βηκ. Μια σύνθεση, η οποία διακρίνεται για τη σύλληψή της ως ενότητα χωρίς διακοπές ανάμεσα στα μέρη, αλλά και τη μετάβαση από τη δραματική και αγωνιώδη ατμόσφαιρα προς μία διάθεση πηγαίας αισιοδοξίας και ευθυμίας. Στο πόντιουμ, ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, Λουκάς Καρυτινός.
Για να απολαύσετε online τη συναυλία, πατήστε εδώ:
ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ
ΝΤΜΙΤΡΙ ΣΟΣΤΑΚΟΒΙΤΣ (1906-1975)
Κοντσέρτο αρ. 1 για βιολοντσέλο και ορχήστρα σε μι ύφεση μείζονα, έργο 107
ΡΟΜΠΕΡΤ ΣΟΥΜΑΝ (1810–1856)
Συμφωνία αρ. 4 σε ρε ελάσσονα, έργο 120
ΣΟΛΙΣΤ
Άγγελος Λιακάκης, βιολοντσέλο
ΜΟΥΣΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
Λουκάς Καρυτινός