Σαράντα χρόνια συμπληρώνονται σήμερα από τον θάνατο του Τζον Λένον, η επίδραση του έργου και της προσωπικότητας του οποίου ζει και εμπνέει και τις επόμενες γενιές. Το περιοδικό του Μουσείου Smithsonian καταγράφει το χρονολόγιο της 8ης Δεκεμβρίου 1980, λίγο πριν ο Λένον πέσει νεκρός, στα σαράντα του χρόνια, από τις πέντε σφαίρες του δολοφόνου του, Μαρκ Τσάπμαν.
Η 8η Δεκεμβρίου 1980 ήταν μια μέρα με πλήρες πρόγραμμα, που περιελάμβανε φωτογράφηση, μια συνέντευξη και την επεξεργασία του τραγουδιού «Walking On Thin Ice» της Γιόκο Όνο, στο οποίο ο Λένον έκανε την παραγωγή. Το ζευγάρι πήρε το πρωινό του στο Café La Fortuna και ο Λένον κουρεύτηκε κάνοντας τα μαλλιά του να θυμίζουν τα νεανικά του χρόνια, πριν γίνει διάσημος. Γυρίζοντας στο διαμέρισμά τους στο κτίριο Ντακότα στο Upper West Side, η φωτογράφος Άνι Λίμποβιτς ετοιμάζεται να ολοκληρώσει τη φωτογράφηση που είχαν ξεκινήσει την προηγούμενη εβδομάδα. Ο παραγωγός της δισκογραφίας Ντέιβιντ Γκέφεν προσπαθούσε να εξασφαλίσει ότι το ζευγάρι θα ήταν η επόμενη κεντρική ιστορία του περιοδικού Rolling Stone, αλλά ο εκδότης του περιοδικού ήθελε για το εξώφυλλο μόνο τον Τζον. Αναζητώντας μία εξαιρετική ιδέα για το εξώφυλλο, η Λίμποβιτς εμπνεύστηκε από το ασπρόμαυρο εξώφυλλο του άλμπουμ Double Fantasy που απεικονίζει τον Τζον και τη Γιόκο να φιλιούνται. Όπως είπε, «Το 1980 ο ρομαντισμός έμοιαζε νεκρός. Θυμήθηκα πόσο απλό και όμορφο ήταν αυτό το φιλί». Για το σκοπό αυτό, άρχισε να οραματίζεται μια πιο ευαίσθητη απόδοση αυτής της φωτογραφίας. «Δεν ήταν δύσκολο να τους φανταστείς χωρίς τα ρούχα τους, γιατί το έκαναν όλη την ώρα».
Η Γιόκο είχε αντιρρήσεις. Προσφέρθηκε να συμβιβαστεί βγάζοντας τη μπλούζα της, αλλά τότε ο Τζον και η Λίμποβιτς σκέφτηκαν να φωτογραφηθεί εκείνος γυμνός, σε εμβρυϊκή στάση, αγκαλιάζοντας τη ντυμένη Γιόκο. Έπειτα από τη δοκιμαστική Polaroid, ο Λένον αναφώνησε «Αυτό είναι, αυτή είναι η σχέση μας!» John δεν μπορούσε να συγκρατήσει τον εαυτό του. Αυτό είναι! φώναξε. «Αυτή είναι η σχέση μας!»
Στη συνέχεια ο Τζον έδωσε συνέντευξη στο RKO Radio, όπου μίλησε για την καθημερινή του ρουτίνα. «Σηκώνομαι περίπου στις έξι. Πήγαινω στην κουζίνα. Παίρνω ένα φλιτζάνι καφέ. Βήχω λίγο. Κάνω ένα τσιγάρο και βλέπω το Sesame Street με τον (πεντάχρονο -τότε- γιο του) Σον. Βεβαιώνομαι ότι παρακολουθεί το PBS και όχι τα κινούμενα σχέδια με τις διαφημίσεις – δεν με πειράζουν τα κινούμενα σχέδια, αλλά δεν τον αφήνω να παρακολουθεί τις διαφημίσεις».
Συνεχίζοντας τη συνέντευξη, ο Τζον άρχισε να μιλάει για την πρόσφατη γιορτή των 40ων γενεθλίων του και τη μέση ηλικία. «Ελπίζω να πεθάνω πριν από τη Γιόκο», είπε, «γιατί αν η Γιόκο πέθαινε δεν θα ήξερα πώς να επιβιώσω. Δεν θα μπορούσα να συνεχίσω”.
Όταν ολοκληρώθηκε η συνέντευξη, η ομάδα του RKO άρχισαν να μεταφέρουν τον εξοπλισμό τους – μαγνητοταινίες, μικρόφωνα κλπ- έξω, μπροστά από το κτήριο Ντακότα. Όταν ο Τζον και ο Γιόκο βγήκαν έξω, η είσοδος ήταν ασυνήθιστα άδεια. «Πού είναι οι θαυμαστές μου;» Ρώτησε ο Τζον. Ένας ερασιτέχνης φωτογράφος, ο Πολ Γκόρες, πλησίασε για να του δείξει φωτογραφίες από μια πρόσφατη επίσκεψή του. Καθώς τις κοιτούσε, ένας φαν πλησίασε με ένα αντίτυπο του Double Fantasy και ένα στυλό στο χέρι. «Θέλεις να το υπογράψω;» ρώτησε ο Τζον. Καθώς έγραφε «John Lennon 1980» στο εξώφυλλο, ο Γκόρες έβγαλε μια φωτογραφία του Τζον και του φαν, ενός τύπου με τσαλακωμένο παλτό. «Είναι εντάξει;» ρώτησε ο Λένον, με τα φρύδια του υψωμένα. Καθώς ο άντρας απομακρύνθηκε, ο Τζον γύρισε πίσω στον Γκόρες και του έριξε μια παράξενη ματιά. Λίγες ώρες αργότερα, στις 10.45 το βράδυ, αυτός ο ίδιος άντρας, ο Μαρκ Τσάπλμαν ήταν εκείνος που πυροβόλησε τον Τζον Λένον.