Η πλατφόρμα πολιτισμού του

Eγώ η Μήδεια (Io Son Medea)

Δημοσιεύτηκε: 08.07.2024 | Θέατρο

Όλη η Ελλάδα ένας πολιτισμός 2024: Πρόγραμμα εκδηλώσεων 8 – 14 Ιουλίου 2024

Από 8 έως 14 Ιουλίου 2024, η δεύτερη εβδομάδα του πολυσυλλεκτικού προγράμματος περιλαμβάνει ξεχωριστές μουσικές εκδηλώσεις, θεατρικές παραστάσεις, χορό, παραστάσεις και δράσεις για παιδιά και εφήβους που δημιουργήθηκαν πάνω στον κεντρικό θεματικό άξονα του θεσμού για το 2024, την έννοια της Σύγκρουσης.

Οι εκδηλώσεις προσφέρονται δωρεάν από το ΥΠΠΟ, ενώ οι προκρατήσεις θέσεων για τις εκδηλώσεις από 15/7 έως 28/7 ξεκινούν τη Δευτέρα 8/7 μέσω της νέας ιστοσελίδας του θεσμού: www.allofgreeceoneculture.gr

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ ΣΤΑ SOCIAL MEDIA

Δεκατρείς νέες παραγωγές φέρνει η δεύτερη εβδομάδα του προγράμματος 2024 του θεσμού του Υπουργείου Πολιτισμού «Όλη Ελλάδα ένας πολιτισμός» σε μοναδικούς αρχαιολογικούς χώρους, μνημεία και μουσεία σε Ξάνθη, Σάμο, Νεμέα, Σέρρες, Τρίκαλα, Άρτα, Αχαΐα, Ναύπλιο, Χαλκιδική, Πρέβεζα, Καρδίτσα, Ρίο και Γρεβενά.

Το πρόγραμμα της δεύτερης εβδομάδας περιλαμβάνει τις εξής εκδηλώσεις: Στις 8, 9 Ιουλίου, η θεατρική παράσταση Ρενάτο Μόρντο: Οι ώρες, σε σκηνοθεσία Χρίστου Λύγκα, παρουσιάζεται στον Αρχαιολογικό χώρος Αβδήρων στην Ξάνθη. Στις 9 και 10 Ιουλίου, η δημιουργική ομάδα του ΑΠΑΡÄΜΙΛΛΟΝ φέρνει στο Αρχαίο Θέατρο Σάμου (Ξύλινο) την παράσταση Το νησί των θαυμάτων. Στις 10 και 11 Ιουλίου, στον αύλειο χώρο του Αρχαιολογικού Μουσείου Νεμέας θα παρουσιαστεί η νέα παραγωγή χορού Afternoon dances, σε χορογραφία Δημήτρη Μυτιληναίου. Στις 11 και 12 Ιουλίου, παρουσιάζονται η μουσική παράσταση Τρεις μαχαλάδες κι ένα παζάρι, σε σύλληψη Νατάσας Τσακηρίδου στο Ζιντζιρλί Τζαμί στις Σέρρες, καθώς και οι θεατρικές παραγωγές Eγώ, η Μήδεια (Io son Medea), σε σκηνοθεσία Τζίνας Θλιβέρη, στο Οθωμανικό Τέμενος Οσμάν Σαχ (Κουρσούμ Τζαμί) στα Τρίκαλα και Ο κόσμος που στέκει ανάμεσά μας, σε σκηνοθεσία Παντελή Δεντάκη, στο Γενέσιο της Θεοτόκου (Κόκκινη Εκκλησιά) στο Βουργαρέλι Άρτας. Στις 12 και 13 Ιουλίου, η μουσική παράσταση Το μονοπάτι των δακρύων, σε σκηνοθεσία και μουσική Violet Louise παρουσιάζεται στο Αρχαίο Θέατρο Αιγείρας  και η παράσταση για παιδιά και εφήβους Τελευταία ώρα: Γυμναστική, σε κείμενο και σκηνοθεσία Δανάης Λιοδάκη στο Φρούριο Παλαμηδίου.  Στις 13 και 14 Ιουλίου, θα παρουσιαστούν οι παραγωγές, Μια φωτεινή ελεγεία για την Ανθούλα Σταθοπούλου, σε σκηνοθεσία Γιάννη Σολδάτου και Έφης Βενιανάκη στο Μετοχιακό συγκρότημα Νέων Φλογητών στην Χαλκιδική, Ο Καραγκιόζης το 31 π.Χ. στην Αλεξάνδρεια, σε σύλληψη Φωτεινής Παπαχατζή στο Ρωμαϊκό Ωδείο Νικόπολης στην Πρέβεζα και η παράσταση / δράση για παιδιά και εφήβους Το ταξίδι μιας νότας στο Κονάκι Προδρόμου στην Καρδίτσα. Τέλος, στις 14 και 15 Ιουλίου, η μουσική εκδήλωση Phygital των Γεώργιου Απέργη και Αλέξη Ρέτση θα παρουσιαστεί στο Κάστρο Ρίου και η θεατρική παράσταση Ο παππούς Whanganui: Η αληθινή ιστορία του ποταμού που έγινε άνθρωπος, σε κείμενο και σκηνοθεσία Ανθής Φουντά στην Ιερά Μονή Κοιμήσεως Θεοτόκου Τορνικίου στα Γρεβενά. 

 

Πρόγραμμα εκδηλώσεων | 8 – 14 Ιουλίου 2024

 

8, 9 Ιουλίου 2024

– Θέατρο| Ρενάτο Μόρντο: Οι ώρες
    Αρχαιολογικός χώρος Αβδήρων, Ξάνθη

 

9, 10 Ιουλίου 2024

– Θέατρο| Το νησί των θαυμάτων
Αρχαίο Θέατρο Σάμου (Ξύλινο)

 

10, 11 Ιουλίου 2024

– Χορός | Afternoon dances
Αρχαιολογικό Μουσείο Νεμέας, Αύλειος χώρος

 

11, 12 Ιουλίου 2024

– Μουσική | Τρεις μαχαλάδες κι ένα παζάρι
Ζιντζιρλί Τζαμί, Σέρρες

– Θέατρο|Eγώ, η Μήδεια (Io son Medea) 
   Οθωμανικό Τέμενος Οσμάν Σαχ (Κουρσούμ Τζαμί), Τρίκαλα

– Θέατρο|Ο κόσμος που στέκει ανάμεσά μας
   Γενέσιο της Θεοτόκου (Κόκκινη Εκκλησιά), Βουργαρέλι Άρτας

 

12, 13 Ιουλίου 2024

– Μουσική | Το μονοπάτι των δακρύων
Αρχαίο Θέατρο Αιγείρας, Αχαΐα

– Παράσταση / Δράση για παιδιά και εφήβους|Τελευταία ώρα: Γυμναστική 
    Φρούριο Παλαμηδίου, Ναύπλιο (Εντός του Προμαχώνα Αγ. Ανδρέα)

 

13, 14 Ιουλίου 2024

– Θέατρο| Μια φωτεινή ελεγεία για την Ανθούλα Σταθοπούλου
Μετοχιακό συγκρότημα Νέων Φλογητών – Βυζαντινό Μουσείο Χαλκιδικής

– Θέατρο|Ο Καραγκιόζης το 31 π.Χ. στην Αλεξάνδρεια
    Ρωμαϊκό Ωδείο Νικόπολης, Πρέβεζα

– Παράσταση / Δράση για παιδιά και εφήβους | Το ταξίδι μιας νότας 
   Κονάκι Προδρόμου, Καρδίτσα

 

14, 15 Ιουλίου 2024

– Μουσική | Phygital
Κάστρο Ρίου

– Θέατρο |Ο παππούς Whanganui: Η αληθινή ιστορία του ποταμού που έγινε άνθρωπος
Ιερά Μονή Κοιμήσεως Θεοτόκου Τορνικίου, Γρεβενά

***

 

Ρενάτο Μόρντο: Οι ώρες

8, 9 Ιουλίου 2024 / Ώρα έναρξης: 21:00

Αρχαιολογικός χώρος Αβδήρων, Ξάνθη

 

Σκηνοθεσία: Χρίστος Λύγκας

Θεατρική σύνθεση: Νίκος Τριβουλίδης

Σκηνικά, κοστούμια: Υακίνθη Παπαδάκη

Σχεδιασμός φωτισμών: Νάσια Στουραΐτη

Βοηθός σκηνοθέτη: Αιμιλιανή Αβραάμ

Γραφιστικά: Γιώργος Κτενίδης

Ερμηνεύουν: Χρίστος Λύγκας, Αγγελική Δημητρακοπούλου

Μουσική σύνθεση, τραγούδι: Καλλιόπη Μητροπούλου

Φιλική συμμετοχή: Γιάννης Τζίτζης

ΑΜΚΕ: Θεατρικός Οργανισμός ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ

Μια θεατρική σύνθεση που φωτίζει την «Οδύσσεια» του καλλιτέχνη Ρενάτο Μόρντο και της συζύγου του Τρούντε με φόντο τη δραματική φυλάκισή του στο Χαϊδάρι στη διάρκεια της γερμανικής Κατοχής στην Αθήνα. Αυστριακός, Εβραίος με ελληνική ιθαγένεια και πρόσκαιρα και γερμανική, ο Μόρντο είναι εύκολος στόχος σε μια εποχή που ο κόσμος έχει χωριστεί σε στρατόπεδα. Κεντρικό στοιχείο στη σύνθεση ο Χρόνος που τελειώνει καθώς εκκρεμεί η απόφαση μεταφοράς του Μόρντο στο Άουσβιτς. Μέσα από τα γράμματα που ανταλλάσσουν με τη σύζυγό του Τρούντε ζωντανεύουν τα όνειρα, οι εφιάλτες, η μεγάλη αγάπη της για τη Μουσική και το

Θέατρο αλλά και οι εσωτερικές της συγκρούσεις καθώς η καταγωγή, η θρησκεία, η υπηκοότητα και η καλλιτεχνική της ιδιότητα άλλοτε γίνονται διαβατήρια σωτηρίας και άλλοτε η καταδίκη της. Ο δεύτερος πρωταγωνιστής στη σκηνή είναι η Μουσική. Η Καλλιόπη Μητροπούλου ζωντανεύει συνθέσεις που είναι είτε μεταγραφές

γνωστών θεμάτων είτε πρωτότυπες μουσικές συνθέσεις στο ύφος της εποχής του  Μεσοπολέμου που γεωγραφικά μας ταξιδεύουν από τις παρυφές της Αφρικής ως τα καμπαρέ της κεντρικής Ευρώπης.

***

 

Το νησί των θαυμάτων

9, 10 Ιουλίου 2024 / Ώρα έναρξης: 20:00

Αρχαίο Θέατρο Σάμου (Ξύλινο)

 

Σκηνοθεσία, δραματουργία: Δημιουργική ομάδα του ΑΠΑΡÄΜΙΛΛΟΝ

Συνεργάτης έρευνας: Φιλίππα Καραμολέγκου

Σκηνικός χώρος, κοστούμια, σχεδιασμός φωτισμών: Δάφνη Αηδόνη, Ειρήνη Κυριακού, Ελένη Χούμου

Βοηθός σκηνογράφων: Χριστοφίλη Κοντολέφα

Ερμηνεύουν: Δάφνη Αηδόνη, Ειρήνη Κυριακού, Θανάσης Κριτσάκης, Δήμητρα Λούπη, Δημήτρης Μπαμπίλης, Ελένη Χούμου

Οργάνωση παραγωγής: Κατερίνα Κούρτη

ΑΜΚΕ: ΕΦΑΜΙΛΛΟΝ

Η δημιουργική ομάδα του ΑΠΑΡÄΜΙΛΛΟΝ, σταθερά προσανατολισμένη σε πρωτότυπες δραματουργίες που προκύπτουν μέσα από έρευνα, στρέφει την προσοχή της για πρώτη φορά στη δραματουργία του Ιάκωβου Καμπανέλλη και συγκεκριμένα στη θρυλική Αυλή των θαυμάτων, προτείνοντας μια συμμετοχική παράσταση, που εστιάζει στη σύγκρουση συμφερόντων γύρω από τον υπερτουρισμό στα ελληνικά νησιά.

Πιο συγκεκριμένα, οι ήρωες και οι θεματικές του Καμπανέλλη αναμειγνύονται με πραγματικές αφηγήσεις και στοιχεία που συλλέγονται με επιτόπια έρευνα, δημιουργώντας έναν συμβολικό τόπο διαπραγμάτευσης των επιπτώσεων της άκρατης τουριστικής ανάπτυξης, τόσο μέσα από την αντιπαραβολή των διαφορετικών εμπλεκόμενων οικονομικών συμφερόντων, ατομικών και συλλογικών, όσο και αναδεικνύοντας τα ηθικά και δεοντολογικά διλήμματα που προκύπτουν από τα παραπάνω, με έμφαση στην ανάπτυξη βιώσιμων δεσμών εντός της κοινότητας. Σκηνικοί δείκτες από την «Αυλή» του Καμπανέλλη προσκαλούν τόσο τους συντελεστές όσο και τους θεατές, ντόπιους και επισκέπτες, να συμμετάσχουν σε ένα καλειδοσκόπιο ανθρώπινων χαρακτήρων και περίπλοκων σχέσεων.

***

 

Afternoon dances

10, 11 Ιουλίου 2024 / Ώρα έναρξης: 19:30

Αρχαιολογικό Μουσείο Νεμέας, Αύλειος χώρος

 

Χορογραφία: Δημήτρης Μυτιληναίος

Μουσική σύνθεση: Άντης Σκορδής

Χορεύουν: Βεατρίκη Καπνίση, Παγώνα Μπουλμπασάκου, Δημήτρης Μυτιληναίος, Σπύρος Ντόγκας

Οργάνωση παραγωγής: Όλγα Τσατσούλη

ΑΜΚΕ: howtomakeyourlifeharder

Το νέο έργο του χορογράφου και χορευτή Δημήτρη Μυτιληναίου με τίτλο Afternoon dances προτείνει μια χορογραφική γλώσσα πιο οριζόντια, λιγότερο ανταγωνιστική και χωρίς προσωπείο. Το Afternoon dances θα μπορούσε να το περιγράψει κάποιος ως ένα υβριδικό έργο που αντλεί πρώτες ύλες από το κλασικό μπαλέτο και τις αντικρούει με χορογραφικά εργαλεία του μεταμοντέρνου και σύγχρονου χορού. Υπό τους ήχους κρουστών οργάνων, οι χορευτές εμφανίζονται σε διάφορους συνδυασμούς με σόλο, ντουέτα, τρίο αλλά και ως κουαρτέτο, με μόνα αισθητικά μέσα την κίνηση και τη μουσική.

***

 

Τρεις μαχαλάδες κι ένα παζάρι

11, 12 Ιουλίου 2024 / Ώρα έναρξης: 21:00

Ζιντζιρλί Τζαμί, Σέρρες

 

Σύλληψη, μουσική επεξεργασία, τραγούδι-περφόρμανς: Νατάσα Τσακηρίδου

Σκηνικά, κοστούμια: Άννα Καλιφατίδου

Video art: Γιώργος Αγγελόπουλος

Video assistant: Γιώργος Λαμπριανίδης

Σχεδιασμός ήχου: Σταμάτης Πασόπουλος

ΑΜΚΕ: ΧΟΡΟΔΕΝΤΡΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΧΟΡΟΥ ΚΑΙ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

Τρεις μαχαλάδες βρίσκονται σε τρεις άκρες ενός χωριού, μακριά ο ένας από τον άλλο. Έχει ο καθένας την πλατεία του, τα μαγαζιά του, τα μνήματά του, τα πανηγύρια του, που φυσικά του κάθε μαχαλά είναι τα καλύτερα από των άλλων! Και φροντίζουν να το ξέρουν οι υπόλοιποι… Μια τραγουδίστρια σε ένα δυστοπικό χωριό συνοδεύεται από βιντεοπροβολές και απόκοσμους ή εντελώς χειροπιαστούς ήχους σε ένα κάλεσμα εξερεύνησης τριών κοινοτήτων, μέσα σε ένα τζαμί. Τραγούδια και εικόνες που συναντιούνται για να συγκρουστούν, να παλέψουν και να αφήσουν τα κομμάτια τους. Η τραγουδίστρια συλλέγει ό,τι απέμεινε για να δημιουργήσει έναν νέο, ενιαίο σύγχρονο τόπο, που κανείς δεν ξέρει αν θα αντέξει στον χρόνο. Τελικά οι μαχαλάδες είναι μεταξύ τους όσο διαφορετικοί νόμιζαν;

***

 

Eγώ, η Μήδεια (Io son Medea)

11, 12 Ιουλίου 2024 / Ώρα έναρξης: 21:15

Οθωμανικό Τέμενος Οσμάν Σαχ (Κουρσούμ Τζαμί), Τρίκαλ

 

Έρευνα, σκηνοθεσία: Τζίνα Θλιβέρη

Μουσικά γλυπτά, εικαστική εγκατάσταση: Γιώργος Τριανταφύλλου σε εκτέλεση από τη Μάρω Παναγή

Βιντεοεγκατάσταση, τεχνική υποστήριξη: Στέφανος Κοσμίδης

Καλλιτεχνική συνεργάτιδα: Εύα Νέδου

Ερμηνεύουν: Κατερίνα Αντωνιάδου, Τζίνα Θλιβέρη, Όθωνας Μεταξάς

Πολίτικη λύρα: Χρυσάνθη Γκίκα

Οργάνωση, εκτέλεση παραγωγής: Ιωάννα Νασιοπούλου

ΑΜΚΕ: Φίλοι του Θεάτρου Αλώνι

Τρεις ηθοποιοί και δύο μουσικοί σε μια ελεύθερη σύνθεση πάνω στο φαινόμενο «Μήδεια» και το έργο του Ευριπίδη, το οποίο προσεγγίζεται με κάθε μέσο (τραγούδι, λόγο, κίνηση) και κεντρικό́ άξονα τον ήχο. Οι ηθοποιοί Κατερίνα Αντωνιάδου, Τζίνα Θλιβέρη και Όθωνας Μεταξάς εναλλάσσουν τους ρόλους του έργου συνηχώντας με τα μουσικά γλυπτά του Γιώργου Τριανταφύλλου και τους ήχους της πολίτικης λύρας της Χρυσάνθης Γκίκα, τους ρυθμούς της Μάρως Παναγή και τα οπτικοηχητικά τοπία του Στέφανου Κοσμίδη. Στο κέντρο αυτού του ηχητικού κυκλώνα που δημιουργείται, του αχού της μάχης, στέκεται η Μήδεια.

Η προσωποποίηση της σύγκρουσης, ο ευριπίδειος λόγος, μέσω της δυναμικής δόνησης του ήχου, ακούγεται σε νεοελληνική́ απόδοση περιλαμβάνοντας αποσπάσματα του αρχαίου κειμένου. Η ποικιλία των ρυθμών στην ερμηνεία, και ειδικά στον Χορό, είναι μια προσπάθεια ανταπόκρισης στην ποικιλία των ρυθμών που περιέχει το κείμενο. Η έρευνα της ομάδας πάνω στη σπειροειδή κίνηση του σώματος και του ήχου προσκαλεί τους θεατές σε μια εμπειρία επανασύνδεσής τους με το Μύθο στο επίπεδο της συλλογικής συνείδησης.

***

 

Ο κόσμος που στέκει ανάμεσά μας

11, 12 Ιουλίου 2024 / Ώρα έναρξης: 21:00

Γενέσιο της Θεοτόκου (Κόκκινη Εκκλησιά), Βουργαρέλι Άρτας

 

Ομάδα Black Forest

Κείμενο: Κατερίνα Λούβαρη Φασόη

Σκηνοθεσία: Παντελής Δεντάκης

Σκηνικά, κοστούμια: Αλέγια Παπαγεωργίου

Μουσική: Πάνος Γκίνης

Σχεδιασμός φωτισμών, τεχνικός υπεύθυνος: Αποστόλης Κουτσιανικούλης

Κατασκευές: Νίκος Δεντάκης

Ερμηνεύουν: Πηνελόπη Μαρκοπούλου, Στέλιος Δημόπουλος, Κατερίνα Λούβαρη Φασόη, Σεμίραμις Αμπατζόγλου

ΑΜΚΕ: Εταιρεία Θεάτρου Πράξη Επτά

Βρισκόμαστε στον απόηχο μιας εμφύλιας εξόντωσης. Τα πρόσωπα νοσούν· οι πληγές τους τα έχουν αποκτηνώσει και μετατρέψει σε πλάσματα που ακροβατούν ανάμεσα στη ζωή και τον θάνατο. Πρόσωπα κουρασμένα, ασχημισμένα, ρημαγμένα από τον πόλεμο, από τον πόνο, την καταστροφή, την εξαθλίωση και το αβυσσαλέο μίσος· για τον αδελφό, τον συνοδοιπόρο, εκείνον που κλήθηκαν να μοιράζονται την καρπερή και την άγονη γη, για τον ίδιο τον Θεό. Η μόνη που έχει ακόμα το φως εντός της, την αθωότητα, την ελπίδα για μια αμόλυντη ζωή είναι η Νύφη· θέλει να γίνει το εύφορο χώμα για να καρπίσει η νέα γενιά που θα αγαπά και θα συμβιώνει αρμονικά. Όμως, γίνεται το διεκδικούμενο λάφυρο· το πολύτιμο διαμάντι, που όλοι θα το μολύνουν. Αφού δεν μπορούν να ανταποκριθούν στη λάμψη του, θα πρέπει να το βουτήξουν στη λάσπη τους. Οι ήρωες, όσο και να προσπαθούν να αντισταθούν στην ορμή της καταστροφής, είναι προκαταβολικά παραδομένοι στην απολυτότητα της νομοτέλειας.

* Θερμές ευχαριστίες στον Πρόεδρο Πολιτιστικού Συλλόγου Κόκκινης Εκκλησιάς Νίκο Καραβασίλη για την πολύτιμη βοήθειά του και την υποστήριξή του για την υλοποίηση της παράστασης.

***

 

Το μονοπάτι των δακρύων

12, 13 Ιουλίου 2024 / Ώρα έναρξης: 21:15

Αρχαίο Θέατρο Αιγείρας, Αχαΐα

 

Σκηνοθεσία, μουσική, δραματουργία, διακειμενική σύνθεση: Violet Louise

Bίντεο, φωτογραφίες, οπτικός σχεδιασμός: Βασίλης Κουντούρης (Studio 19)

Ηχητική, φωτιστική εγκατάσταση: The Perfect Team

 

Hχοληψία, mastering: Kώστας Μπώκος (Studio 19)

Αφηγήτρια επί σκηνής, χειρίστρια πολυμέσων: Λουίζα Κωστούλα

Ηθοποιός σε βίντεο: Νικόλας Χανακούλας

Σύμβουλος δραματουργίας: Kωνσταντίνος Μπλάθρας

Επιμέλεια κίνησης: Νικόλ Δημητρακοπούλου

Μουσικοί: Μαρίνος Τρανουδάκης (κρουστά), Βασίλης Παπαβασιλείου (κοντραμπάσο)

Εκτέλεση παραγωγής: Ίλια Παπασπύρου

ΑΜΚΕ: Εταιρεία Πολιτισμού Βήματα

Η οπτικοακουστική παράσταση Το μονοπάτι των δακρύων βασίζεται σε ένα πραγματικό ιστορικό γεγονός. Το 1830 η κυβέρνηση των ΗΠΑ έδωσε διαταγή στις πέντε τελευταίες εκπολιτισμένες φυλές Ινδιάνων που ζούσαν ανατολικά του Μισισιπή να πάρουν ό,τι μπορούσαν από την περιουσία τους και να απομακρυνθούν από τις προγονικές τους εστίες. Το αναγκαστικό ταξίδι των Ινδιάνων μέσα στον χειμώνα προς την ενδοχώρα, το οποίο έμεινε στην Ιστορία ως «μονοπάτι των δακρύων», εγκυμονούσε κινδύνους. Πολλοί Ινδιάνοι έχασαν τη ζωή τους στη διαδρομή προς τη νέα πατρίδα. Το μονοπάτι των δακρύων είναι ένα από τα τελευταία κεφάλαια της σαρωτικής επέλασης των Ευρωπαίων στην Αμερική που οδήγησε στον αφανισμό του πολιτισμού των αυτοχθόνων κατοίκων της. Στη δραματουργία θα χρησιμοποιηθούν αποσπάσματα από το βιβλίο Παπαλάνγκι του Έριχ Σόερμαν, πρωτότυπο κείμενο καθώς και στοιχεία από ιστορικές πηγές.

* Στην παράσταση ακούγεται η σύνθεση του Ιάννη Ξενάκη Rebonds B για σόλο κρουστό, η μουσική σύνθεση Variations for pianο του Λευτέρη Παπαδημητρίου και η ηχητική σύνθεση Beats & pieces του Bασίλη Κουντούρη (Studio 19).

* Ευχαριστούμε τις Εκδόσεις Πρώτη Ύλη για την ευγενική παραχώρηση των αποσπασμάτων από το βιβλίο Παπαλάνγκι του Erich Scheurmann.

***

 

Τελευταία ώρα: Γυμναστική

12, 13 Ιουλίου 2024 / Ώρα έναρξης: 20.15

Φρούριο Παλαμηδίου, Ναύπλιο (Εντός του Προμαχώνα Αγ. Ανδρέα)

 

Κείμενο, σκηνοθεσία: Δανάη Λιοδάκη

Χορογραφία, κινησιολογία: Στάλη Συμεών

Μουσική: Παύλος Κατσιβέλης

Σκηνικά, κοστούμια: Νικόλας Κανάβαρης

Ερμηνεύουν: Ευσταθία Λαγιόκαπα, Εύα Φρακτοπούλου, Αντώνης Χρήστου

ΑΜΚΕ: Beats Per Minute Cultural Group

Η θεατρική ομάδα b.p.m. (beats per minute) theater group παρουσιάζει την περιπατητική χοροθεατρική παράσταση Τελευταία ώρα: Γυμναστική με στοιχεία θεάτρου ντοκιμαντέρ και θεάτρου της επινόησης, η οποία απευθύνεται σε εφήβους και νέους. Οι συντελεστές της παράστασης καλούν το κοινό να αναρωτηθεί γιατί η φράση του γυμναστή «Πάρτε μπάλες, τα αγόρια για ποδόσφαιρο και τα κορίτσια για μήλα» τους φαίνεται τόσο γνώριμη;

Η ώρα της γυμναστικής σε ένα γενικό λύκειο μετατρέπεται σε πεδίο μάχης με θέμα τις έμφυλες διακρίσεις και τα στερεότυπα για τον σεξουαλικό προσανατολισμό. Το μάθημα διαλύεται όταν οι μαθητές αρχίζουν να διερευνούν και να αμφισβητούν τους έμφυλους διαχωρισμούς και τους τρόπους που αυτοί αναπαράγονται στη διάρκεια του μαθήματος. Μέσα από αυτήν την εκκίνηση, ξεδιπλώνεται μια αγωνιώδης εσωτερική σύγκρουση όλων των εμπλεκομένων σχετικά με τη θηλυκότητα και την αρρενωπότητα, την αμφισβήτηση των έμφυλων διαχωρισμών και τη διεύρυνση της σημασίας των έμφυλων ταυτοτήτων.

***

 

Μια φωτεινή ελεγεία για την Ανθούλα Σταθοπούλου

13, 14 Ιουλίου 2024 / Ώρα έναρξης: 21:00

Μετοχιακό συγκρότημα Νέων Φλογητών – Βυζαντινό Μουσείο Χαλκιδικής

 

Σκηνοθεσία: Γιάννης Σολδάτος, Έφη Βενιανάκη

Δραματουργία: Μαρία-Ελένη Σολδάτου

Κείμενα: Διονύσης Στεργιούλας

Σκηνικά: Τάνια Τρεπεκλή

Κοστούμια: Αχιλλέας Τακτικός

Μουσική σύνθεση: Αριστείδης Μυταράς

Σχεδιασμός φωτισμών: Πέτρος Γαϊτάνος

Video art: Ανδρέας Μόργκαν

Ερμηνεύει: Ευτυχία Γιακουμή

Εικαστικά, έκθεση φωτογραφίας: Πηνελόπη Μασούρη

Γραφιστικός σχεδιασμός: Βασιλική Κουτσοθανάση

ΑΜΚΕ: ΑΡΧΕΙΑ ΠΗΝΕΛΟΠΗΣ ΜΑΣΟΥΡΗ

Στην παράσταση Μια φωτεινή ελεγεία για την Ανθούλα Σταθοπούλου, μια ποιήτρια ακροβατεί στα όρια της ζωής και του θανάτου και, καθώς η ζωή της τελειώνει, προσπαθεί να κρατηθεί από τις λέξεις, αυτές που υπηρέτησε. Η σκηνοθετική προσέγγιση του Γιάννη Σολδάτου και της Έφης Βενιανάκη βασίζεται στην επεξεργασία και τον ιδιαίτερο τονισμό της κάθε λέξης. Οι λέξεις μετατρέπονται σε «σκηνικά αντικείμενα» και εκφέρονται με ιδιαίτερη έμφαση, χωρίς να γίνονται μανιέρα. Τα ζητήματα της υπαρξιακής αγωνίας του ανθρώπου, η φθορά και ο θάνατος στο ποιητικό σύμπαν του έργου δεν παύουν να έχουν τολμηρή επικαιρότητα, αφού και η εποχή μας δοκιμάζεται στα ίδια διαχρονικά ζητήματα.

Η Ανθούλα Σταθοπούλου σε ηλικία 27 ετών, την άνοιξη του 1935, φεύγει από τη ζωή αφήνοντας σημαντικό ποιητικό έργο. Στην έκθεση που συνοδεύει την παράσταση το σήμερα συνδέεται με το χθες, διαμέσου φωτογραφικών τεκμηρίων από εγκαταλειμμένα σανατόρια, όχι σαν ρεαλιστικό γράφημα αλλά ως εικαστική ιστοριογραφία. Η ιδιαιτερότητα της ταυτότητάς τους τα μεταγράφει στα περίπλοκα μονοπάτια που ανοίγει η μνήμη στη μυθογραφία του εικοστού αιώνα.

***

 

Ο Καραγκιόζης το 31 π.Χ. στην Αλεξάνδρεια

13, 14 Ιουλίου 2024 / Ώρα έναρξης: 21:00

Ρωμαϊκό Ωδείο Νικόπολης, Πρέβεζα

 

Σύλληψη, επιμέλεια: Φωτεινή Παπαχατζή

Καραγκιοζοπαίχτες: Άθως Δανέλλης, Σπύρος Αγγελόπουλος

Πρωτότυπες φιγούρες θεάτρου σκιών: Σπύρος Αγγελόπουλος

Πρωτότυπη μουσική σύνθεση και ζωντανή εκτέλεση: Ευγένιος Βούλγαρης

Κείμενα: Σπύρος Αγγελόπουλος, Φωτεινή Παπαχατζή

ΑΜΚΕ: ARTIFACTORY

Τι σχέση έχει ο Γκαίμπελς με τον Χατζηαβάτη; Ο Καβάφης με την Κλεοπάτρα; Ο Νιόνιος με τον Τσώρτσιλ; Και πώς το δάγκωμα μιας μαϊμούς ευθύνεται για τη Μικρασιατική εκστρατεία; H Artifactory παρουσιάζει την παράσταση θεάτρου σκιών για μικρούς και μεγάλους Ο Καραγκιόζης το 31 π.Χ. στην Αλεξάνδρεια, που έχει ως αφετηρία το ποίημα του Κ.Π. Καβάφη Το 31 π.Χ. στην Αλεξάνδρεια.

Το έργο αναδεικνύει τη ναυμαχία του Ακτίου, ένα κρίσιμο γεγονός της ελληνιστικής αρχαιότητας, προσφέροντας μια μοναδική εμπειρία που αντικατοπτρίζει σύγχρονα θέματα περί παραπληροφόρησης, της παράδοξης φύσης του πολέμου και της επιρροής των ψευδών ειδήσεων στη διαμόρφωση της κοινής γνώμης. Η παράσταση αποτελεί μέρος του διαθεματικού πολυσυλλεκτικού εγχειρήματος Καβάφης: 4 ποιήματα για τη Νικόπολη, που επιχειρεί τη σύνδεση του ποιητικού σύμπαντος του Καβάφη και της σχέσης του με την αρχαιότητα, έτσι όπως αυτή αποκαλύπτεται μέσα από τέσσερα ποιήματα, με τον αρχαιολογικό χώρο της Νικόπολης και την ιστορία της.

 

*Η παράσταση πλαισιώνεται από θεματική ξενάγηση στο Μνημείο Αυγούστου στη Νικόπολη (ώρα έναρξης: 19.30).

***

 

Το ταξίδι μιας νότας

13, 14 Ιουλίου 2024 / Ώρα έναρξης: 21:00

Κονάκι Προδρόμου, Καρδίτσα

 

Συνθέτης, σολίστ: Σταύρος Λάντσιας

Ιδέα, σύλληψη, διδασκαλία: Κωνσταντίνα Χρίστου

Σχεδιασμός φωτισμών και ήχου: Κωνσταντίνος Μαυραντζάς

Οργάνωση παραγωγής: Σταμάτιος Πακάκης

Εκτέλεση παραγωγής: Χριστίνα Σιδηροπούλου

ΑΜΚΕ: Pink Unicorn Productions 

Στη δράση για παιδιά Το ταξίδι μιας νότας, ένας συνθέτης που ανήκει στη σύγχρονη εποχή συγκρούεται με τους εικαστικούς μιας υπερρεαλιστικής προσέγγισης, στον κόσμο των χρωμάτων. Με αφετηρία τις συνθέσεις του Σταύρου Λάντσια, κάθε παιδί θα ταξιδέψει με τις νότες, οπουδήποτε το κατευθύνουν τα βιώματα και τα συναισθήματά του, χωρίς φραγμούς και φίλτρα. Με βασικό στόχο την ελευθερία στην έκφραση, τα παιδιά, μέσα από ένα δίωρο βιωματικό εργαστήρι, καλούνται να αποκωδικοποιήσουν τη μουσική και να δημιουργήσουν ζωγραφικούς πίνακες με γνώμονα τα συναισθήματά τους. Σε μια αντίστροφη προσέγγιση, θα μεταφράσουν γνωστούς πίνακες των Χουάν Μιρό, Βασίλι Καντίνσκι, Πάουλ Κλέε και Έντβαρτ Μουνκ σε ηχοτοπία. Κάθε απόπειρα μετάφρασης ενός καλλιτεχνικού έργου σε συναίσθημα αποτελεί μια εσωτερική πολύπλευρη σύγκρουση, που ίσως αυτό τελικά να είναι το πιο μαγικό στην τέχνη.

 

Πρόγραμμα δράσεων (13 & 14 Ιουλίου 2024)

– Εκπαιδευτικό πρόγραμμαγια παιδιά άνω των 7 ετών. Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων: 10 άτομα. Ώρες διεξαγωγής: 10:00-12:00

– Εκπαιδευτικό πρόγραμμαγια παιδιά άνω των 7 ετών. Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων: 10 άτομα. Ώρες διεξαγωγής: 15:00-17:00

– Έκθεση εικαστικών έργωντων συμμετεχόντων στα εργαστήρια. Ώρες λειτουργίας: 19:30-22:00

– Συναυλία με τον Σταύρο Λάντσια. Ώρα έναρξης: 21:00.

 

*Για κρατήσεις θέσεων στα εκπαιδευτικά προγράμματα, παρακαλούμε επικοινωνήστε με το Κονάκι Προδρόμου Καρδίτσας στο 24410 62078 (Δευτέρα – Παρασκευή 09.00-13.00).

***

 

Phygital

14, 15 Ιουλίου 2024 / Ώρα έναρξης: 20:15

Κάστρο Ρίου

 

George Apergis (project EMEX, αναλογική εμφάνιση με χρήση βινυλίων)

Alex Retsis (project QEBO, project EMEX)

DEN (προβολή ψηφιακού έργου)

ΑΜΚΕ: Modular Expansion

Το Phygital είναι μια δράση που αποτελείται από ζωντανές οπτικοακουστικές παραστάσεις, στις οποίες γίνεται χρήση ψηφιακών και φυσικών-αναλογικών μουσικών οργάνων, καθώς και ταυτόχρονων ψηφιακών προβολών. Πιο συγκεκριμένα, το Phygital χωρίζεται σε τρεις ζωντανές μουσικές εμφανίσεις σύγχρονης ηλεκτρονικής μουσικής από τους μουσικούς George Apergis και Alex Retsis, μαζί με συγχρονισμένες ψηφιακές προβολές από την καλλιτεχνική ομάδα DEN. Οι προβολές περιλαμβάνουν εικαστικά χαϊκού, ένα κολάζ περιεκτικών μικροσυνθέσεων που συνδυάζουν οργανικές και συνθετικές μορφές, συνδεδεμένες με μια αποδημητική και απρόβλεπτη αφήγηση.

Την πρώτη ώρα, το κοινό θα βιώσει μια ψηφιακή ζωντανή μουσική παράσταση από τον QEBO (Alex Retsis), που περιλαμβάνει ένα μείγμα ηλεκτροακουστικής και μουσικής, εμπνευσμένη από την αρχιτεκτονική του κάστρου. Η δεύτερη ώρα σηματοδοτεί τη ζωντανή μουσική εμφάνιση από το project EMEX των George Apergis και Alex Retsis, συνδυάζοντας φυσικά-αναλογικά όργανα με ψηφιακή τεχνολογία και προσφέροντας μια δυναμική αλληλεπίδραση μεταξύ ψηφιακού και αναλογικού ήχου. Τέλος, η τρίτη ώρα είναι αφιερωμένη σε μια αναλογική ζωντανή εμφάνιση, κατά την οποία ο καλλιτέχνης George Apergis θα χρησιμοποιήσει αποκλειστικά δίσκους βινυλίου.

***

 

Ο παππούς Whanganui: Η αληθινή ιστορία του ποταμού που έγινε άνθρωπος

14, 15 Ιουλίου 2024 / Ώρα έναρξης: 20:30

Ιερά Μονή Κοιμήσεως Θεοτόκου Τορνικίου, Γρεβενά

 

Κείμενο, σκηνοθεσία: Ανθή Φουντά

Σκηνικά: Βασίλης Μαυριανός

Μουσική διδασκαλία: Νατάσα Ρουστάνη
Επιστημονική συνεργάτιδα: Κατερίνα Σούλου

Ερμηνεύουν: Μυρτώ Αδοσίδη, Μαρία Μενεγάκη, Νατάσα Ρουστάνη

ΑΜΚΕ: The Bee Camp

Στη Νέα Ζηλανδία ένας ποταμός έγινε νομικό πρόσωπο. Το άκουσε ο ποταμός Γάγγης στην Ινδία, του άρεσε η ιδέα και έγινε κι αυτός. Στην Ισλανδία γίνεται εκστρατεία για να είναι υποψήφιος στις εκλογές ένας παγετώνας. Η περιβαλλοντική οργάνωση The Bee Camp παρουσιάζει, σε κείμενο και σκηνοθεσία Ανθής Φουντά, μια μεταμορφωτική παραστατική εμπειρία που εμπνέεται από αυτό που κάποτε ήταν αδιανόητο: την απόδοση δικαιωμάτων νομικού προσώπου σε στοιχεία της φύσης. Κάπως έτσι, ο ποταμός Whanganui, μετά από 160 χρόνια διαμάχης, γίνεται ο πρώτος ποταμός στη γη που ανήκει στον εαυτό του, από το βουνό ως τη θάλασσα. Μπορείς να το φανταστείς; Η φύση να ανήκει στον εαυτό της;

 

Πληροφορίες

– Όλες οι εκδηλώσεις προσφέρονται δωρεάν από το Υπουργείο Πολιτισμού.

– H προκράτηση θέσης είναι υποχρεωτική.

– Καταβάλλεται μόνο το αντίτιμο εισόδου του αρχαιολογικού χώρου, όπου υπάρχει.

– Πληροφορίες & προκρατήσεις: www.allofgreeceoneculture.gr