Η επιτυχημένη συνδιοργάνωση του Υπουργείου Πολιτισμού, της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και της Eurolife FFH, υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του συνθέτη και Καλλιτεχνικού Διευθυντή της ΕΛΣ Γιώργου Κουμεντάκη, έφερε χιλιάδες θεατές σε μουσεία, εκκλησίες, αρχαιολογικούς και συναυλιακούς χώρους στο κέντρο της Αθήνας και στο ΚΠΙΣΝ.
Το 2ο Φεστιβάλ Λατρευτικής Μουσικής, μέσα από ένα πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα, φώτισε έννοιες και συναισθήματα όπως η μετάνοια, η ευλάβεια, η λύτρωση, η εξιλέωση, η συγχώρεση, αλλά και η ανάσταση, με συνθέσεις, μεταξύ άλλων, των Ρεσπίγκι, Μότσαρτ, Μπαχ, Παιρτ, Χάυντν, Ραχμάνινοφ, Κούκου, Μητρόπουλου, Σκαλκώτα, Γκουμπαϊντουλίνα, Μπορμπουδάκη, Τσοντάκη, Μασνέ, Ροσσίνι, Πουλένκ, Σαρρίνο, Μάγερμπερ, Ονεγκέρ, Ντυφάυ, Καρρέρ, Μάρτινου, Ντεμπυσσύ, Βάινμπεργκ, Μπρίττεν, Παλεστρίνα, Λιστ, Ραμίρες, Σνίτκε, Καντσέλι, Τσαλαχούρη κ.ά.
Το πρόγραμμα του φεστιβάλ περιλάμβανε ορθόδοξη και καθολική λειτουργική μουσική, μεσαιωνικούς και βυζαντινούς ύμνους, έργα από την παράδοση των Μεβλεβί δερβίσηδων, γρηγοριανά μέλη γραμμένα για τις ημέρες της Μεγάλης Εβδομάδας, γαλλικό μπαρόκ, οθωμανική και λατινοαμερικάνικη θρησκευτική μουσική, καθώς και όπερα και σύγχρονη μουσική.
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Φεστιβάλ Γιώργος Κουμεντάκης σημειώνει: «Το 2ο Φεστιβάλ Λατρευτικής Μουσικής λειτούργησε ως αφορμή για να βγούμε στους δρόμους για χάρη της μεγάλης τέχνης της μουσικής. Με την αμέριστη στήριξη της Υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη και με την ουσιαστική συμβολή της Eurolife FFH, το φεστιβάλ πρόσφερε στην πόλη, τους κατοίκους και τους επισκέπτες της μια μοναδική κατανυκτική εμπειρία μέσα στη Μεγάλη Εβδομάδα. Τα νέα έργα που γράφτηκαν ειδικά για το φεστιβάλ, η πρωτοτυπία των παρουσιάσεων, το υψηλότατο επίπεδο των καλλιτεχνών και η ενθουσιώδης υποδοχή του κοινού που κατέκλυσε τους χώρους των εκδηλώσεων είναι το εφόδιό μας για την επόμενη ακόμα μεγαλύτερη και ακόμα πιο δημιουργική διοργάνωση του Φεστιβάλ Λατρευτικής Μουσικής. Εξίσου σημαντικό για μας στην ΕΛΣ είναι ότι το Φεστιβάλ αποτελεί για εκατοντάδες μουσικούς μια ακόμα σημαντική πλατφόρμα δημιουργίας και επαφής με το μεγάλο κοινό».
Η 1η μέρα του 2ου Φεστιβάλ Λατρευτικής Μουσικής σε 88”
Στον Κήπο του Προεδρικού Μεγάρου πραγματοποιήθηκε την Κυριακή των Βαΐων η επίσημη έναρξη του Φεστιβάλ με το νέο έργο της Λένας Πλάτωνος Η ουράνια πολιτεία με τη συμμετοχή της Παιδικής Χορωδίας της ΕΛΣ και διακεκριμένων καλλιτεχνών, την οποία τίμησαν με την παρουσία τους η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου και η Υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη.
Στον Καθολικό Καθεδρικό Ναό Αγίου Διονυσίου Αρεοπαγίτη ολοκληρώθηκε το Φεστιβάλ το βράδυ της Μεγάλης Τρίτης, με τη συναυλία Μακάριοι οι μαστοί οι ουκ εθήλασαν…, με τη συμμετοχή τεσσάρων μονωδών και οκταμελούς μουσικού συνόλου, υπό τη διεύθυνση του Μάρκελλου Χρυσικόπουλου και με τη συγκλονιστική Καρυοφυλλιά Καραμπέτη. Στον ίδιο χώρο πραγματοποιήθηκε και το In sæcula sæculorum, με τους μουσικούς Σπύρο Αρκούδη, Γεώργιο Κρίμπερη και Ειρήνη Αναστασίου.
Η 2η μέρα του 2ου Φεστιβάλ Λατρευτικής Μουσικής σε 81”
Στο Φετιχιέ Τζαμί πραγματοποιήθηκαν οι Ιεροί διάλογοι με τους μουσικούς Ταξιάρχη Γεωργούλη, Σοφία Ευκλείδου, Σωκράτη Σινόπουλο και Ντερυά Τουρκάν, καθώς και η συναυλία Ο ανθός και η ευωδιά του με τους Χάρη Λαμπράκη, Νίκο Παραουλάκη, Νίκο Σιδηροκαστρίτη και Νεκτάριο Σταματέλλο.
Στο Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή πραγματοποιήθηκαν οι συναυλίες Planh: Mεσαιωνικοί ύμνοι και θρήνοι Δύσης και Ανατολής με τους Δημήτρη Κούντουρα & Ex Silentio, Το ηλιοβασίλεμα με τη Λένια Ζαφειροπούλου, τον Χρήστο Σακελλαρίδη και το Κουαρτέτο Αθηνών, Από το Ω του Χρόνου στο Α της Αιωνιότητας με τους Ενκέλα Κοκολάνη, Μιχαήλ Κολοκοτρώνη και Μυρτώ Ταλακούδη, το Agli albori με τη Μαρία Κατσούρα, τον Ηλία Σδούκο και την Πόπη Μαλαπάνη, και η Φάλαινα στην πόλη ή Γιατί το έκανες αυτό; του Τόλγκα Τουζούν.
Στο Μουσείο της Ακρόπολης έλαβαν χώρα οι συναυλίες Συναξάρι των Μάρθας Μαυροειδή και Παντελή Μπουκάλα, του γυναικείου φωνητικού συνόλου Equabili, καθώς και η Misa criolla με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ, τις CHÓRES και τον Γ. Διονυσίου, υπό τη διεύθυνση της Ειρήνης Πατσέα.
Η 3η μέρα του 2ου Φεστιβάλ Λατρευτικής Μουσικής σε 75”
Στην Α΄ Ελληνική Ευαγγελική Εκκλησία έλαβαν χώρα οι συναυλίες Δια-λογισμοί επί των επτά τελευταίων Λόγων του Ιησού επάνω στον Σταυρό με τους Φανή Βοβώνη και Χρήστο Θάνο, Σημείο χωρίς επιστροφή με το Όρος Ensemble και η συναυλία της Παιδικής Χορωδίας της ΕΛΣ.
Στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ στο ΚΠΙΣΝ πραγματοποιήθηκαν οι συναυλίες MOIROLÓI | A LAMENT FOR THE LIVING με την CoGNiMUS Collektiv υπό τη διεύθυνση του Γιώργου Ζιάβρα, η σουίτα δωματίου από την όπερα του Γιώργου Βασιλαντωνάκη Πάπισσα Ιωάννα σε λιμπρέτο Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και μουσική διεύθυνση Μιχάλη Παπαπέτρου και η Νοσταλγία του Θεού του Φίλιππου Τσαλαχούρη.
Στον Φιλολογικό Σύλλογο Παρνασσός πραγματοποιήθηκαν οι συναυλίες Η τελευταία πράξη είναι πάντοτε αιματοβαμμένη, μα και πάντοτε θεσπέσια! σε επιμέλεια Δημήτρη Γιάκα και το Μικρό ρωσικό Πάσχα σε επιμέλεια Νίκου Βασιλείου.
Στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος της ΕΛΣ στο ΚΠΙΣΝ ο Κωνσταντίνος Καρύδης και ο Νίκος Λαάρης ερμήνευσαν Ελληνικά έργα λατρευτικής μουσικής για σόλο πιάνο και δύο πιάνα.
Στο Παλαιό Χρηματιστήριο Αθηνών, σε συνεργασία με το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης, έδωσε συναυλία του ΜεĪZοΝ Ensemble υπό τον Αγαθάγγελο Γεωργακάτο, πραγματοποιήθηκε συναυλία με το νέο έργο του Τάση Χριστογιαννόπουλου Ο Θεός αγάπη εστί – 24 προσευχές του Ιωάννη του Χρυσοστόμου, συναυλία της Ελληνικής Βυζαντινής Χορωδίας υπό τη διεύθυνση του Γιώργου Κωνσταντίνου, καθώς και το Θρήνου ηχώ: Mία φωνητική εξερεύνηση με τους Νίκη Λαδά και Αλεσσάντρο Φιορντελμόντο.
Στην Αγγλικανική Εκκλησία του Αγίου Παύλου παρουσιάστηκαν τα έργα Το μάθημα του σκότους του Αλέξανδρου Γκόνη και Σταύρωση της Λίνας Τόνια.
Στο Μουσείο Νεότερου Ελληνικού Πολιτισμού παρουσιάστηκε το έργο των Χάρη Γκατζόφλια και Δημήτρη Δημητριάδη Εξομολόγησις.
Τη διαδρομή Διονυσίου Αρεοπαγίτου – Αποστόλου Παύλου έκανε ερμηνεύοντας ιταλικά πένθιμα εμβατήρια η Φιλαρμονική Ορχήστρα του Δήμου Χαλανδρίου, υπό τον Κώστα Ιωαννίδη.
Στον Μητροπολιτικό Καθεδρικό Ναό Αθηνών έδωσε συναυλία η Χορωδία Δωματίου Αθηνών, υπό τον Αγαθάγγελο Γεωργακάτο.