“I am a woman, not a fool” δηλώνει η Αλεξάνδρα Μπαχτσετζή και στήνει στη Στέγη μια περφόρμανς-μανιφέστο για την ακρότητα των σωμάτων και των βλεμμάτων.
Καρέ από το Blowup, την πολύκροτη ταινία του Michelangelo Antonioni, ή στούντιο όπου γυρίζονται τσόντες; Το σκηνικό του 2020: Obscene της Αλεξάνδρας Μπαχτσετζή με τα χτυπητά χρώματα και τις κάμερες που καταγράφουν τα πάντα, είναι στο όριο. Όπως και όλα όσα συμβαίνουν στη Μικρή Σκηνή της Στέγης από 16 έως 18 Δεκεμβρίου στα 85 λεπτά αυτής της περφόρμανς που σχολιάζει τον lifestyle σαδομαζοχιστικό φετιχισμό του ερωτισμού.
Ελληνικής καταγωγής περφόρμερ, χορογράφος και εικαστική καλλιτέχνις με έδρα τη Ζυρίχη και σημαντικούς σταθμούς και συνεργασίες στην καριέρα της –MoMA Νέας Υόρκης, Tate Modern Λονδίνου, ImPULSTanz Βιέννης, Julidans Άμστερνταμ κ.ά.– η Αλεξάνδρα Μπαχτσετζή, στο 2020: Obscene, χρησιμοποιεί το σώμα, το κείμενο και την εικόνα για να διερευνήσει τα ασαφή όρια του «άσεμνου» (obscene) επί σκηνής (on scene).
Από κοινού με τρεις ακόμα περφόρμερ, η χορογράφος εστιάζει στη σχέση ανάμεσα στο ακραίο σώμα και στην κατανάλωσή του από το ηδονοθηρικό βλέμμα και την υπερβάλλουσα κειμενικότητα. Από τη μια, το έργο εξετάζει τα προβλήματα του θεάτρου ως μηχανισμού χειραγώγησης σε ό,τι αφορά την αποπλάνηση, την έλξη και τα παιχνίδια της σεξουαλικής ταυτότητας, ενώ από την άλλη διερευνά το ίδιο το σώμα των περφόρμερ ως τόπο αποξένωσης και περιορισμού.
Οι περφόρμερ έρχονται αντιμέτωποι με την ίδια τους τη σωματικότητα – με τις αντινομίες ανάμεσα στη διαίσθηση και στη χειρονομία, στο φως και στη νύχτα, στη χορογραφική παρτιτούρα και στο σενάριο, στον κανόνα και στη μορφή, στη σύλληψη και στη δράση. Το έργο, συνεπώς, δεν αμφισβητεί μονάχα το ανατρεπτικό και το κανονιστικό στην παραστατική τέχνη, αλλά προσφέρεται το ίδιο μέσα από την υπερβολή ως μια ριζοσπαστική διακοπή μορφοποιήσεων, χειρονομιών, πολιτισμικών μοτίβων και αρχετύπων.
Συντελεστές
Σύλληψη & Χορογραφία: Αλεξάνδρα Μπαχτσετζή
Συνεργάτης σε Σύλληψη & Σκηνικά: Σωτήρης Βασιλείου
Συνεργάτρια σε Σύλληψη & Δραματουργία: Dorota Sajewska
Δημιουργία & Ερμηνεία: Αλεξάνδρα Μπαχτσετζή, Owen Ridley-Demonick, Tamar Kisch, Σωτήρης Βασιλείου
Σχεδιασμός Ήχου: Tobias Koch
Τεχνικός ήχου: Alban Schelbert
Σχεδιασμός Κοστουμιών & Εννοιολογικές Συμβουλές και Έρευνα: Christian Hersche, Ulla Ludwig, Laurent Hermann Progin
Σχεδιασμός Επικοινωνίας: Julia Born
Φωτογραφία: Melanie Hofmann
Φωτογράφιση Κομμώσεων & Μακιγιάζ: Delia Sciullo
Τεχνική Διεύθυνση & Σχεδιασμός Φωτισμών: Patrik Rimann
Τεχνική ομάδα: Alban Schelbert, Jon Brunke, Phil Hills, Valentin Biller
3 Channel Video Work: //
Σύλληψη: Αλεξάνδρα Μπαχτσετζή
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Michał Englert
Σκηνοθεσία: Αλεξάνδρα Μπαχτσετζή σε συνεργασία με τον Michał Englert
Κάμερα: Michał Englert
Μοντάζ Βίντεο: Σωτήρης Βασιλείου, Αλεξάνδρα Μπαχτσετζή
Ερμηνεύουν: Αλεξάνδρα Μπαχτσετζή, Owen Ridley-Demonick, Tamar Kisch, Σωτήρης Βασιλείου
Κομμώσεις & Μακιγιάζ: Delia Sciullo, Giada Marina Giorgio
Βοηθός Κάμερας: Paweł Żelasko
Τεχνικός Ψηφιακής Εικόνας: Marcin Boguszewski
Σύνθεση Ήχου & Μιξάζ: Tobias Koch
Ηχογράφηση: Arian Frank
Σχεδιασμός Κοστουμιών: Christian Hersche, Ulla Ludwig, Laurent Hermann Progin
Παραγωγή & Διεύθυνση Περιοδείας: Association All Exclusive, Franziska Schmidt
Βοηθός Παραγωγής: Juliana Simonetti
Ευχαριστίες στους: DelgadoFuchs και τη Jia-Yu Corti για τη συμμετοχή τους στην έρευνα του Open Studio, καθώς επίσης στον Bernhard la Dous και τη Charlotte Holstein
Με την υποστήριξη: του συμφωνητικού συνεργατικής υποστήριξης ανάμεσα στον Δήμο της Ζυρίχης, το Καντόνι της Ζυρίχης και την Pro Helvetia—Swiss Arts Council, καθώς και των Ernst Göhner Stiftung, Ernst und Olga Gubler-Hablützel Stiftung, Jacqueline Spengler Stiftung
Συμπαραγωγή: Kunsthaus Zürich, Kaserne Basel, Dampfzentrale Bern, L’Arsenic–Centre d’art scénique contemporain Lausanne, ADN Neuchâtel, Tanzquartier Wien, Gessnerallee Zürich
Αυτή η παράσταση είναι μια συμπαραγωγή στο πλαίσιο του Programmers’ Fund of Reso—Dance Network Switzerland, με την υποστήριξη του Pro Helvetia—Swiss Arts Council.