Το έργο, προϋπολογισμού 2,8 εκ. ευρώ, υλοποιήθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού, με αυτεπιστασία της Εφορείας Αρχαιοτήτων Τρικάλων και το Δήμο Τρικκαίων, με πηγή χρηματοδότησης το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Θεσσαλίας – ΕΣΠΑ 2014-2020, που επέτρεψε την αποκατάσταση και τη μετατροπή του κτηρίου των παλαιών Φυλακών Τρικάλων σε επισκέψιμο μνημείο και σε μουσειακό χώρο, το Κέντρο Έρευνας- Μουσείο «Βασίλη Τσιτσάνη».
«Το αρχιτεκτονικό συγκρότημα», σημείωσε η Λίνα Μενδώνη στον χαιρετισμό της, «που περιλαμβάνει το αποκαλυφθέν Δίδυμο Οθωμανικό Λουτρό, ιεροδιδασκαλείο, φιλανθρωπικά καταστήματα και το Κουρσούμ Τζαμί, εντάσσεται στο οικοδομικό πρόγραμμα του Οθωμανού διοικητή Οσμάν Σαχ, και τοποθετείται στον 16ο αιώνα. Πρόκειται για ανδρικό και γυναικείο λουτρό, με τα δύο αντίστοιχα τμήματα να διατάσσονται συμμετρικά, κατά μήκος δύο παράλληλων αξόνων, χωρίς να επικοινωνούν μεταξύ τους και με ξεχωριστές εισόδους. Τα δίδυμα λουτρά δεν είναι ιδιαίτερα συχνά στον ελλαδικό χώρο. Με την αποκατάσταση του Δίδυμου Λουτρού, αναδεικνύεται η ιστορία και το μνημειακό απόθεμα των Τρικάλων, ενώ και με την ίδρυση του Μουσείου Τσιτσάνη, η πόλη αποκτά ένα νέο τοπόσημο. Όλα αυτά αποτελούν ένα τεράστιο κεφάλαιο για την πόλη των Τρικάλων, που πρέπει να αξιοποιηθεί και να αναδειχθεί για το καλό της τοπικής κοινωνίας. Πρέπει να προσφεύγουμε στις ρίζες, στο παρελθόν μας, για να οικοδομούμε ένα ασφαλές μέλλον. Συγχρόνως, ο Πολιτισμός αποτελεί έναν πολύ σημαντικό οικονομικό μοχλό ανάπτυξης, ο οποίος πρέπει να αξιοποιείται στο μέγιστο και να ενδυναμώνει την τοπική οικονομία».
Το 2006, με τη μεταφορά του Σωφρονιστικού Καταστήματος, το κτήριο αποδίδεται στην τοπική κοινωνία και στον Δήμο Τρικκαίων και ξεκινάει η διαδικασία για την αποκατάστασή του και τις νέες χρήσεις που θα μπορούσε να φιλοξενήσει. Εκείνη την περίοδο ο Δήμος Τρικκαίων αναλαμβάνει το εγχείρημα της δημιουργίας ενός μουσείου για το λαϊκό τραγούδι, μιας ιδέας που είχε διατυπώσει ο ίδιος ο Βασίλης Τσιτσάνης, σε συναυλία του στο γήπεδο της πόλης, το 1980.
«Αυτό που έχει ενδιαφέρον», επεσήμανε η Λίνα Μενδώνη, «και δεν πρέπει να αφεθεί σε δεύτερη μοίρα, είναι ότι εκτός από το Μουσείο Τσιτσάνη -για τον κορυφαίο εκπρόσωπο του λαϊκού τραγουδιού- έχει ιδρυθεί από τον Δήμο Τρικάλων και το Κέντρο Έρευνας «Βασίλης Τσιτσάνης». Έτσι, η πόλη των Τρικάλων γίνεται σημείο αναφοράς για τη διαφύλαξη και ανάδειξη της ελληνικής άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς και δημιουργίας. Αυτό μπορεί να προσδώσει πολύ μεγάλη αξία και συγκριτικά πλεονεκτήματα στην πόλη. Οι φυσιογνωμίες, σαν τον Τσιτσάνη, όπως και το ρεμπέτικο τραγούδι, χρήζουν επιστημονικής έρευνας. Δεν υστερούν από τα fados της Πορτογαλίας. Τη διάδοση και την υπεραξία που έχουν κερδίσει τα fados, μπορούν άνετα να την κερδίσουν τα ρεμπέτικα τραγούδια, χάρη στο Μουσείο Τσιτσάνη και στο Κέντρο Έρευνας».
Η πόλη των Τρικάλων η οποία παρουσιάζει δυναμική ανάπτυξης, με έφεση στην καινοτομία, μετά και την ολοκλήρωση του νότιου σκέλους του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας, είναι εύκολα προσβάσιμη συντομεύοντας την απόσταση με την Αθήνα και τη νότια Ελλάδα.
«Θα ήθελα», κατέληξε η Υπουργός Πολιτισμού, «να ευχηθώ να ξεκινήσει σύντομα και η λειτουργία του Διαχρονικού Μουσείου. Το σύνολο των μελετών της μετατροπής του παλαιού κτιρίου της ΤΑΞΥΠ -το οποίο έχει περιέλθει από το 2020, στο Υπουργείο Πολιτισμού- σε Διαχρονικό Μουσείο χρηματοδοτήθηκαν, εν τω συνόλω τους, από το Υπουργείο, και είναι σχεδόν έτοιμες. Τα τεύχη δημοπράτησης παραδίδονται το επόμενο διάστημα. Πρέπει, άμεσα, να μπει στις ράγες, με συνεργασία με τον Δήμο και την Περιφέρεια, ώστε να εξευρεθούν οι αναγκαίοι πόροι από το Πρόγραμμα της Θεσσαλίας του ΕΣΠΑ 2021-2027. Η πόλη των Τρικάλων θα αποκτήσει ένα ακόμα πολιτιστικό πόλο και ένα σημαντικό αναπτυξιακό πόρο. Το Διαχρονικό Μουσείο, με το συγκρότημα του Οσμάν Σαχ, το Κουρσουμ Τζαμί, το Μουσείο Τσιτσάνη, τα κατάλοιπα της Αρχαίας Τρίκκης και του Ασκληπιείου θα αποτελέσουν μοναδική πολιτιστική διαδρομή, στον πυρήνα των Τρικάλων, άμεσα συνδεδεμένη με την καθημερινότητα των πολιτών και τη βιώσιμη ανάπτυξη».