Η υψίφωνος Νίκη Λαδά και ο δεξιοτέχνης της ηλεκτρονικής μουσικής Αλεσσάντρο Φιορντελμόντο παρουσιάζουν ένα πρόγραμμα έργων για φωνή και ηλεκτρονικά που εξερευνούν φωνητικές εκφράσεις έντονων συναισθημάτων, προκαλώντας έτσι μια αίσθηση ενδοσκόπησης και συναισθηματικού βάθους, ενώ παράλληλα δημιουργούν γέφυρες με τον κόσμο της θλίψης και του θρήνου. Στις Δύο θαλασσινές άριες του Ιταλού Σαλβατόρε Σαρρίνο, που προέρχονται από την όπερα Περσέας και Ανδρομέδα, τα όργανα αντικαθίστανται εξ ολοκλήρου από ηλεκτρονικούς ήχους, δημιουργώντας σουρεαλιστικά τοπία που συνοδεύουν τη φωνή. Το αυστηρά στιλιζαρισμένο φωνητικό τους στιλ χαρακτηρίζεται από αφηρημένο λυρισμό με ελάχιστη διαφοροποίηση στη μελωδία και προσοχή στην ευκρίνεια του κειμένου. Το έργο Θρήνος του Γάλλου Φρανκ Μπεντροσσιάν βασίζεται περισσότερο στις εκφραστικές δυνατότητες της ίδιας της φωνής, που υπόκεινται σε ηλεκτρονική επεξεργασία. Οι αιθέριες φωνές, οι ψίθυροι και οι εκτεταμένες φωνητικές τεχνικές υπόκεινται σε χειρισμό που γίνεται σε πραγματικό χρόνο, θολώνοντας τα όρια μεταξύ ακουστικού και ψηφιακού ήχου. Η σύνθεση διερευνά ένα φάσμα συναισθημάτων, από την ενδοσκόπηση έως την αγωνία, μέσα από μια δυναμική αλληλεπίδραση μεταξύ της φωνητικής επιτέλεσης και της ηλεκτρονικής επεξεργασίας.
Σε συνεργασία με το CSC Centro di Sonologia Computazionale
Έργα των Φρανκ Μπεντροσσιάν και Σαλβατόρε Σαρρίνο
Nίκη Λαδά υψίφωνος
Αλεσσάντρο Φιορντελμόντο ζωντανά ηλεκτρονικά
ΠΑΛΑΙΟ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Το ιστορικό νεοκλασικό κτίριο στον αριθμό 10 της Σοφοκλέους αποτέλεσε την πέμπτη κατά σειρά στέγη του Χρηματιστηρίου Αθηνών από το 1934 έως το 2007 συνιστώντας για 73 χρόνια το επίκεντρο της οικονομικής ζωής του τόπου. Το Χρηματιστήριο ξεκίνησε τη λειτουργία του στο κτίριο της Σοφοκλέους στις 19 Δεκεμβρίου 1934 έπειτα από συμφωνία με την Εθνική Τράπεζα, η οποία υπογράφηκε το 1928. Είναι έργο του Νικόλαου Ζουμπουλίδη (1888-1969), που διετέλεσε πολλά χρόνια επικεφαλής των τεχνικών υπηρεσιών της Εθνικής Τράπεζας. Γεννημένος στη Σινασό της Καππαδοκίας, σπούδασε στη Σχολή Καλών Τεχνών της Κωνσταντινούπολης και συνέχισε τις σπουδές του στο Βερολίνο, όπου εργάστηκε στο γραφείο του περίφημου αρχιτέκτονα Λ. Χόφμαν. Το 1915 εγκαθίσταται οριστικά στην Ελλάδα και δύο χρόνια αργότερα διορίζεται στην τράπεζα ως βοηθός του Αριστείδη Μπαλάνου, μέσω του οποίου αγάπησε την αρχαιολογία. Στοιχεία της αρχιτεκτονικής της αρχαίας Ελλάδας κυριαρχούν στο μέγαρο της οδού Σοφοκλέους, κυρίως στη μνημειακή είσοδο, με τις μαρμάρινες σκάλες και τις εντυπωσιακές κολόνες που στηρίζουν το λιτό αέτωμα. Στο εσωτερικό, ενδιαφέρον παρουσιάζει η φατνωματική οροφή που είναι κατασκευασμένη από ενισχυμένο τσιμέντο καθώς και το εντυπωσιακό βιτρό με παράσταση της διαμάχης της θεάς Αθηνάς και του θεού Ποσειδώνα για την Αθήνα.
Διεύθυνση: Σοφοκλέους 8-10, Αθήνα