Η πλατφόρμα πολιτισμού του

«Πολύ κακό για το τίποτα © Manuel Harlan

Δημοσιεύτηκε: 31.01.2023 | Θέατρο

Η κωμωδία του Σαίξπηρ Πολύ Κακό για το Τίποτα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών από το National Theatre Live

Η διαχρονική κωμωδία του Ουίλιαμ Σαίξπηρ σε μια απολαυστική αναβίωση από τον σκηνοθέτη Simon Godwin.
Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου | 20:00 | Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη
Mε ελληνικούς υπότιτλους

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ ΣΤΑ SOCIAL MEDIA

Μετά τις βραβευμένες μεταδόσεις από το National Theatre Live των σαιξπηρικών αριστουργημάτων «Ρωμαίος και Ιουλιέττα», «Δωδέκατη νύχτα» και «Αντώνιος και Κλεοπάτρα», ο σκηνοθέτης Σάιμον Γκόντγουιν επιστρέφει στη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου της Βρετανίας, αλλά και στη μεγάλη οθόνη του Μεγάρου, με την ακαταμάχητη κωμωδία «Πολύ κακό για το τίποτα» του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, η οποία προβάλλεται την Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου στις 20.00 στην Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη (με ελληνικούς υπότιτλους βασισμένους στη μετάφραση του Ερρίκου Μπελιέ). 

Μια παραγωγή γεμάτη μεσογειακό φως και λάμψη πολλών αστέρων, με επικεφαλής του καστ τους απολαυστικούς Κάθριν Πάρκινσον (The IT Crowd) και Τζoν Χέφερναν (Dracula). Ζωντανή μουσική και χορός επί σκηνής, αστραφτερά κοστούμια και ένα σκηνικό που θυμίζει χολιγουντιανό μιούζικαλ. Ερωτευμένα ζευγάρια, φανατικοί εργένηδες, παρεξηγήσεις, σκάνδαλα, κρυφές και φανερές ταυτότητες, με φόντο το θρυλικό οικογενειακό ξενοδοχείο «Μεσσήνη» στην Ιταλική Ριβιέρα, που φιλοξενεί καλλιτέχνες, διασημότητες και αριστοκράτες.

Η δορυφορική προβολή πραγματοποιείται σε συνεργασία με τη Βρετανική Πρεσβεία στην Αθήνα και το British Council.

«Πολύ κακό για το τίποτα»

Τοποθετημένη χρονικά στο μέσο περίπου της σαιξπηρικής εργογραφίας, η κωμωδία Πολύ κακό για το τίποτα μοιάζει στη δομή με τις πρώιμες κωμωδίες του άγγλου δημιουργού, αλλά το ύφος και η πλοκή της είναι πιο εκλεπτυσμένα, ενώ συμβαίνουν ανατροπές σαν αυτές που απαντούν σε μεταγενέστερα έργα του. Αφορά κυρίως τις συγκρούσεις: των κοινωνικών τάξεων, των φύλων, των γενεών, ακόμη και του πολιτισμικού περιβάλλοντος. Μιλάει για εξηγήσεις και παραπλανήσεις, ακούσματα και παρακούσματα, ερωτοτροπίες και πικρίες, για το φλερτ στην τέχνη και τις σχέσεις στην αληθινή ζωή –κι όλα, δεμένα με την κόλλα της κωμωδίας…

© Manuel Harlan

O πόλεμος έχει τελειώσει. Ο πρίγκιπας Δον Πέτρος με τους συμπολεμιστές του, Βενέδικτο και Κλαύδιο, επισκέπτονται τον Λεονάτο, ιδιοκτήτη του ξενοδοχείου «Μεσσήνη», πατέρα της Ηρώς και θείο της Βεατρίκης. Ο Κλαύδιος ερωτεύεται την Ηρώ. Αρχίζουν οι προετοιμασίες του γάμου τους. Η Βεατρίκη και ο Βενέδικτος, από την άλλη, σχολιάζουν απαξιωτικά τον έρωτα και ορκίζονται να παραμείνουν ανύπαντροι. Στο κοντινό τους περιβάλλον, όμως, κάποια πρόσωπα  συνωμοτούν για να τους κάνουν να ερωτευτούν μεταξύ τους: Όταν σιγουρευτούν ότι ο Βενέδικτος τους κρυφακούει, αναφέρουν τον ανέκφραστο –υποτίθεται– έρωτα της Βεατρίκης γι’ αυτόν. Το ίδιο ακριβώς παιχνίδι παίζουν και με την Βεατρίκη. Στο μεταξύ, ο Δον Ιωάννης, νόθος αδελφός του πρίγκιπα Δον Πέτρου, συνωμοτεί κατά του αδελφού του, με τη βοήθεια του Μπεκράκιου, πορτριέρη του ξενοδοχείου. Εξαπατούν τον Κλαύδιο και τον κάνουν να πιστέψει ότι τη νύχτα πριν από το γάμο τους η Ηρώ συνάντησε έναν άλλον άνδρα  –στην πραγματικότητα η υπηρέτρια Μαργαρίτα προσποιούμενη την Ηρώ είχε συναντηθεί με τον Μπεκράκιο. Στη γαμήλια τελετή, ο Κλαύδιος αμφισβητεί την αθωότητα της Ηρώς κι εκείνη λιποθυμά. Με τη συμβουλή του ιερέα Φράνσις, που πιστεύει στην αθωότητά της, ο Λεονάτο ανακοινώνει ότι η κόρη του είναι νεκρή. Η Βεατρίκη απαιτεί από τον Βενέδικτο να σκοτώσει τον Κλαύδιο. Όμως, σύντομα ένας ανεκδιήγητος αστυνομικός, ο Σκυλόμουρος, και οι δικοί του ακούνε τον Μπεκράκιο να καυχιέται για το κατόρθωμά του, και η συνωμοσία ξεσκεπάζεται. Ο Κλαύδιος υπόσχεται στον Λεονάτο ότι θα επανορθώσει κι ότι θα παντρευτεί μια ξαδέλφη της Ηρώς, έστω κι αν δεν θέλει. Αποκαλύπτεται ότι η συγγενής αυτή είναι η Ηρώ αυτοπροσώπως! Οι δυο ερωτευμένοι εκφράζουν την ευτυχία τους, κι από κοντά η Βεατρίκη δέχεται εντέλει να παντρευτεί τον Βενέδικτο.

©Manuel Harlan

 

«Πολύ κακό για το τίποτα»

Διάρκεια: 2 ώρες και 30 λεπτά (με διάλειμμα)

 

Συντελεστές

Κείμενο  William Shakespeare 

Σκηνοθεσία Simon Godwin

Σκηνικά Anna Fleischle

Κοστούμια Evie Gurney

Σχεδιασμός φωτισμών Lucy Carter

Υπεύθυνη κινησιολογίας Coral Messam

Μουσική σύνθεση Michael Bruce

Σχεδιασμός ήχου Christopher Shutt

Σκηνοθεσία πάλης Kate Waters

 

Διανομή

Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ

Αντωνία   Wendy Kweh

Λεονάτος Rufus Wright

Ηρώ Ioanna Kimbook

Βεατρίκη Katherine Parkinson

Δον Πέτρος Ashley Zhangazha

Βενέδικτος John Heffernan

Κλαύδιος Eben Figueiredo

Δον Ιωάννης John David Judge

Κόνραντ   Ewan Miller

 

ΤΟ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ

Ούρσουλα Celeste Dodwell

Μπεκράκιος Brandon Grace

Μαργαρίτα Phoebe Horn

Βαλτάσαρ Kiren Kebaili-Dwyer

Λορέντσο Ashley Gillard

Σκυλόμουρος David Fynn

Νεωκόρος Nick Harris

Τζωρτζίνα Θαλασσοκάρβουνου Olivia Forrest

Μπλιγουρόπιτας Al Coppola

Βαλεντίνο / Ιερέας Φράνσις Mateo Oxley

Kυρία Ειρηνοδίκης Marcia Lecky

 

Η ΜΠΑΝΤΑ

Μουσική διεύθυνση, Κιθάρες Dario RossettiBonell

Μπάσο & ακουστική κιθάρα Nicki Davenport

Ντραμς Shane Forbes

Τρομπέτα & φλίγκελχορν Steve Pretty

Πνευστά   Jessamy Holder

Τιμές εισιτηρίων

8 € (φοιτητές, νέοι έως 25 ετών, άνεργοι, ΑμεΑ, 65+, πολύτεκνοι)  15 €

 

Eισιτήρια

210 72 82 333

www.megaron.gr