Το επίσημο πρόγραμμα του 75ου Φεστιβάλ των Καννών με επίσημη ταινία έναρξης το «Final Cut/Z (Comme Z)» του Μισέλ Χαζαναβίσιους, ανακοινώθηκε και περιλαμβάνει ταινίες της ελληνικής παραγωγής και συμπαραγωγής που διεκδικούν τα κορυφαία βραβεία του φεστιβάλ.
Για την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Φεστιβάλ προετοιμάζεται το «Dodo» του Πάνου Χ. Κούτρα στο τμήμα Cannes Premiere. Πρόκειται για την πέμπτη μεγάλου μήκους ταινία του Έλληνα σκηνοθέτη, που τελευταία φορά βρέθηκε στις Κάννες με το «Xenia» (2014). Η υπόθεση έχει ως εξής: «Ενα Ντόντο, είδος πουλιού που έχει εξαφανιστεί εδώ και 300 χρόνια, εμφανίζεται ξαφνικά λίγο έξω από την Αθήνα, στο κτήμα μιας οικογένειας που μετράει αντίστροφα τα τελευταία κρίσιμα 24ωρα μέχρι το σωτήριο για όλους γάμο της κόρης τους με έναν πλούσιο κληρονόμο. Τα όρια ανάμεσα στη λογική και την τρέλα θα δοκιμαστούν και η κατάσταση θα βγει εκτός ελέγχου.»
Ακόμη, στο τμήμα Ένα Κάποιο Βλέμμα συμμετέχει η ταινία «Burning Days» του Τούρκου σκηνοθέτη Εμίν Αλπέρ, σε ελληνική συμπαραγωγή της Horsefly Films.
Πιο αναλυτικά ως προς τις παραγωγές: Το «Dodo» του Π. Κούτρα, που είναι παλιός γνώριμος του φεστιβάλ των Καννών, έχει ως παραγωγό την Ελένη Κοσσυφίδου, εταιρεία παραγωγής την 100% Synthetic Films Ltd και συμπαραγωγό του το ΕΚΚ. Το «Crimes of the Future», με συμπαραγωγό τον Πάνο Παπαχατζή (Argonauts SA), έχει χρηματοδοτηθεί από το ΕΚΚ στο πλαίσιο του Μειοψηφικού προγράμματός του. Στο «Triangle of Sadness» συμμετέχουν ως συμπαραγωγοί οι Γιώργος Καρναβάς και Κωνσταντίνος Κοντοβράκης (Heretic). Τέλος, το «Burning Days», με συμπαραγωγό τον Γιώργο Τσούργιαννη (Horsefly Films), έχει χρηματοδοτηθεί από το ΕΚΚ στο πλαίσιο του Μειοψηφικού προγράμματός του.
Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου σημειώνει σχετικά με την παρουσία της ελληνικής κινηματογραφίας στις Κάννες:
«Το ΕΚΚ συγχαίρει τους δημιουργούς και τους παραγωγούς και τους εύχεται καλή επιτυχία. Εκφράζει δε την ικανοποίησή του για την αποδοχή που βρήκε και φέτος η ελληνική ταινία στο σημαντικότερο κινηματογραφικό φεστιβάλ διεθνώς, αλλά και για την επιτυχία των παραπάνω ταινιών που χρηματοδοτήθηκαν από το επιλεκτικό Μειοψηφικό πρόγραμμά του, που είναι ο πρώτος κρίκος μεταξύ των Ελλήνων και Ξένων παραγωγών, το θεμέλιο στις μεταξύ τους συνεργασίες και η βάση για την κινηματογραφική συμπαραγωγή στην Ελλάδα.
To EKK χαίρεται και για έναν ακόμη λόγο. Οι ταινίες του Κρόνενμπεργκ και του Έστλουντ θα είναι οι καλύτεροι σύμμαχοί μας στις Κάννες στο έργο μας ν’ αναδείξουμε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδος αναφορικά με την προσέλκυση και διευκόλυνση διεθνών οπτικοακουστικών συμπαραγωγών. Το «Crime of the Future» γυρίστηκε εξ ολοκλήρου στην Αττική και την Αθήνα, ενώ το «Triangle of Sadness» έχει πραγματοποιήσει τα εξωτερικά γυρίσματά του στην Εύβοια. Η Ελλάδα υποδέχθηκε και τις δύο αυτές ταινίες εν καιρώ πανδημίας. Το ΕΚΚ, μέσω της Διεύθυνσης του Hellenic Film Commission, βρέθηκε στο πλευρό των σκηνοθετών, των ξένων παραγωγών και των Ελλήνων συμπαραγωγών τους διασφαλίζοντας την επανεκκίνηση των κινηματογραφικών γυρισμάτων στη χώρα μας βάσει του υγειονομικού πρωτοκόλλου του ΥΠΠΟΑ.»
Η ελληνική παρουσία συμπληρώνεται από το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης που θα βρίσκεται στις Κάννες, παρουσιάζοντας πέντε ελληνικά πρότζεκτ στο πλαίσιο της δράσης Thessaloniki Goes to Cannes.