H πλατφόρμα πολιτισμού του gov.gr beta

Αποκρυπτογραφώντας το σύμπαν του Γιώργου Απέργη

Δημοσιεύτηκε: |

Με μια παράσταση μουσικού θεάτρου που γίνεται για πρώτη φορά στην ελληνική γλώσσα, ένα masterclass και συναυλίες, η Στέγη και το Ωδείο Αθηνών συνεχίζουν την επιτυχημένη συνεργασία τους, τιμώντας τον κορυφαίο Έλληνα συνθέτη, ο οποίος βραβεύτηκε το 2021 με ένα από τα σημαντικότερα βραβεία σύνθεσης παγκοσμίως, το Ernst von Siemens Music Prize.

Η Στέγη συνεργάζεται και πάλι με το Ωδείο Αθηνών για ένα αφιέρωμα στο ηχητικό σύμπαν του Γιώργου Απέργη, συνεχίζοντας πάνω στο έντονο αποτύπωμα που άφησε το αντίστοιχο αφιέρωμα στον Olivier Messiaen το 2019. Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, από τις 17 έως τις 20 Μαρτίου, το έργο του Γιώργου Απέργη διδάσκεται από τον ίδιο και επίλεκτους συνεργάτες του σε μια νεότερη γενιά καλλιτεχνών.

Ο συνθέτης Νικόλας Τζώρτζης, ο οποίος μαθήτευσε κοντά στον Απέργη και είχε την ιδέα του συνολικού προγράμματος του αφιερώματος, καθοδηγεί μια ομάδα μουσικών, ηθοποιών και χορευτών στη δημιουργία μιας νέας εκδοχής του έργου “Énumérations” (1988), με βάση το αρχικό υλικό του Απέργη (17/3).

Η Françoise Rivalland, εκτελέστρια κρουστών και στενή συνεργάτρια του Απέργη, θα δώσει ένα masterclass πάνω σε έργα μουσικού θεάτρου και θα συμμετάσχει σε μια συναυλία για φωνή, κρουστά και ακορντεόν, μαζί με την Angèle Chemin και τον Vincent Lhermet (18 & 20/3).

Η Λενιώ Λιάτσου, που έχει στο ενεργητικό της την ηχογράφηση των πιανιστικών έργων του Απέργη, θα εμφανιστεί σε ένα ρεσιτάλ (18/3), ενώ συναυλία θα δώσουν και οι συμμετέχοντες στο masterclass (19/3).

Τα έργα του Απέργη διδάσκονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα.

 

Πρόγραμμα

Πέμπτη 17 Μαρτίου  

18:00 – Συζήτηση με τους Γιώργο Απέργη, Νικόλα Τζώρτζη και Χρήστο Καρρά (συντονισμός) για το συνθετικό έργο του Απέργη

20:00 – Γιώργος Απέργης: “Énumérations” **
για μουσικούς, τραγουδιστές, ηθοποιούς και χορευτές, από τις συμμετέχουσες στο εργαστήριο για το ανέβασμα του έργου υπό την καθοδήγηση του Νικόλα Τζώρτζη.

Με τις: Μυρτώ Ακρίβου, Ανθή Δαμβουνέλη, Χρυσιάννα Καραμέρη, Νίκη Κρασάκη, Ισαβέλλα Μαργάρα, Ηρώ Μενέγου, Έφη Μεράβογλου, Θεανώ Παπαδάκη, Θάλεια Παπαδοπούλου, Βίκυ Σαχπάζη, Ελίζα Ελεονώρα Φραγγελάκη, Ρωξάνη Χατζηδημητρίου, Justine Goussot

Συμμετέχει η Λορέντα Ράμου.

 

Παρασκευή 18 Μαρτίου

10:30-13:00 & 15:00-18:00 – Masterclass της Φρανσουάζ Ριβαλάν σε έργα Γιώργου Απέργη και έργα μουσικού θεάτρου

20:00 – Ρεσιτάλ πιάνου της Λενιώς Λιάτσου

Oliver Messiaen: “Canteyodjaya” για πιάνο (1950), 13΄
Γιώργος Απέργης: “Les secrets élémentaires” για πιάνο (1998), 14΄
Μάνος Τσανγκάρης: “ATHINA RETURNS” (2020) * για πιάνο, 12΄

Διάλειμμα

Γιώργος Απέργης: “Conversations X” ** για φωνή και προετοιμασμένο πιάνο (1985), 3΄
Matthew Shlomowitz: “See my logic/Popular Contexts” ** για πιάνο (2010), 4΄
Γιώργος Απέργης: “Simata” για ξεκούρδιστο/προετοιμασμένο πιάνο (1970), 20΄

Συμμετέχει η ηθοποιός Αθηνά Αλεξοπούλου

 

Σάββατο 19 Μαρτίου

18:30-19:30 – Συζήτηση με θέμα την ερμηνεία των έργων του Γιώργου Απέργη, με τους Γιώργο Απέργη, Φρανσουάζ Ριβαλάν, Λενιώ Λιάτσου.
Συντονίστρια: Λορέντα Ράμου

20:00 – Συναυλία των συμμετεχόντων στο masterclass της Φρανσουάζ Ριβαλάν

Vinko Globokar: “Toucher” για κρουστά (1973), 10΄
Θοδωρής Βαζάκας: κρουστά


Γιώργος Απέργης: “Récitation 9” για γυναικεία φωνή (1977-1978), 6΄
Άννα Παγκάλου: μέτζο-σοπράνο

Γιώργος Απέργης: “Retrouvailles” για δύο κρουστούς ηθοποιούς (2013), 13΄
Παναγιώτης Ζιάβρας & Eιρήνη Αμανατιάδου: κρουστά

Γιώργος Απέργης: “Quatre pièces fébriles” για μαρίμπα και πιάνο (1995), 17΄
Κώστας Σερεμέτης: κρουστά
Θάλεια Παπαδοπούλου: πιάνο

Γιώργος Απέργης: “Récitation 8” για γυναικεία φωνή (1977-1978)
Δανάη Μπλέτσα, σοπράνο

Γιώργος Απέργης: “Fuzzy trio” για βιολί, κρουστά και πιάνο (2008), 10΄
Κompass Ensemble
Swaantje Kaiser: βιολί
Henry Heizmann: κρουστά
Έλενα Ράλλη: πιάνο

 

Κυριακή 20 Μαρτίου

18:30 – Προβολή βίντεο
Γιώργος Απέργης: «Η Κοκκινοσκουφίτσα», μουσικό θέατρο για παιδιά και έξι εκτελεστές (2001), 40΄

20:00 – Γιώργου Απέργη:

“Le corps à corps” ** (1978) για zarb

“Ligne de fissure” ** (2008) για cymbalum

“Merry go round” ** (2019) για ακορντεόν

“Tingel Tangel” ** (1990) για φωνή, cymbalum και ακορντεόν

Angèle Chemin: σοπράνο

Françoise Rivalland: zarb, cymbalum

Vincent Lhermet: ακορντεόν

 

* Πρώτη παγκόσμια παρουσίαση

** Ελληνική πρεμιέρα

 

Συντελεστές

Γενική επίβλεψη αφιερώματος: Γιώργος Απέργης

Σχεδιασμός: Γιώργος Απέργης, Νικόλας Τζώρτζης, Françoise Rivalland

Συντονισμός: Λορέντα Ράμου

Συντονισμός για το Ωδείο Αθηνών: Νίκος Αθηναίος

Συμμετέχουν: Γιώργος Απέργης, Νικόλας Τζώρτζης (διδασκαλία σεμιναρίου), Françoise Rivalland (κρουστά/cymbalum/διδασκαλία masterclass), Angèle Chemin (σοπράνο), Vincent Lhermet (ακορντεόν), Λενιώ Λιάτσου (πιάνο), Αθηνά Αλεξοπούλου (ηθοποιός), Άγγελος Μίτσιος (ηχητική επεξεργασία)

 

Διαβάστε περισσότερα

Ο Γιώργος Απέργης μας συστήνει το “Tingel Tangel” (1990, 35’) για φωνή, κρουστά και ακορντεόν, ως «ένα συναυλιακό έργο που επινοεί εκ νέου το καμπαρέ της δεκαετίας του 1930, ιδιόμορφο, εξπρεσιονιστικό, παρανοϊκό και ανεξέλεγκτο».

Ο συνθέτης δέχτηκε την πρόσκληση να προσαρμόσει το αρχικό υλικό του έργου “Énumérations” [Απαριθμήσεις] στις ιδιαιτερότητες της ελληνικής γλώσσας. Είναι η πρώτη φορά που έργο του μεταφέρεται στα ελληνικά, καθώς και η πρώτη φορά που το συγκεκριμένο έργο παρουσιάζεται στην Ελλάδα.

Το “Énumérations” έχει γίνει επίσης ταινία από τον Απέργη και τον Hugo Santiago. Μέσα σε ένα μισοερειπωμένο σπίτι, κατεστραμμένο από κάποιον κατακλυσμό, άνδρες και γυναίκες αποφασίζουν να κάνουν μια απαρίθμηση των ηχητικών συντριμμιών της μνήμης τους, κατά τη διάρκεια μιας μουσικής τελετής, ως απόπειρα εξορκισμού αυτής της καταστροφής.

Στην παράσταση θα συμπεριληφθούν και έργα νέων συνθετών της ομάδας του σεμιναρίου, όπου θα γίνεται χρήση αντίστοιχων τεχνικών με αυτές του Απέργη.

 

Πληροφορίες παράστασης

Ωδείο Αθηνών

Ρηγίλλης & Βασιλέως Γεωργίου Β΄ 17-19, Αθήνα

17 – 20.3.2022

Είσοδος ελεύθερη με δελτία εισόδου

Kρατήσεις δελτίων εισόδου, Ωδείο Αθηνών: Τ. 210 7240673, Δε-Πα 12:30-19:30 και press@athensconservatoire.gr

 

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΥ

Το Ωδείο Αθηνών εφαρμόζει σε όλους τους χώρους και τις αίθουσες, 
τα ισχύοντα μέτρα πρόληψης για την αποφυγή μετάδοσης του κορωνοϊού. 

Καθ’ όλη τη διάρκεια της παραμονής τους στο Ωδείο Αθηνών, το κοινό και οι εργαζόμενοι πρέπει να φορούν μάσκα υψηλής προστασίας (N95 ή KN93 ή FFP2) ή διπλή χειρουργική μάσκα.

Exit mobile version