H πλατφόρμα πολιτισμού του gov.gr beta

Το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου αποχαιρετά το 2021 με το βλέμμα στραμμένο στις νέες δράσεις του 2022

Δημοσιεύτηκε: |

Ancient-Future-Solo-Open-Plan-2021-@Γεράσιμος-Μαυρομάτης

Το Open Plan, η πλατφόρμα χειμερινών δράσεων και συνεργασιών του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, που συστήθηκε στο κοινό με μεγάλη επιτυχία την περσινή σεζόν, επιστρέφει και το 2022 δυναμικά, με ανανεωμένο πρόγραμμα και συναρπαστικές καλλιτεχνικές και εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες. Η νέα σειρά δράσεων εστιάζει στη σύνδεση της Μόδας με το Αρχαίο Δράμα, δίνει έμφαση σε εφηβικά εργαστήρια για το Θέατρο και τον Χορό και αναδεικνύει τη γοητεία της Λογοτεχνίας στο ραδιόφωνο, με όχημα ατμοσφαιρικές «Αλλόκοτες Ιστορίες».

Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο του Open Plan θα υλοποιηθούν τέσσερις δράσεις, εκ των οποίων οι δύο πρώτες ξεκινούν τον Ιανουάριο: 1) Το εργαστήριο Μόδας Morphés υπό την καθοδήγηση του καταξιωμένου σχεδιαστή Χρήστου Κωσταρέλλου, κατά τη διάρκεια του οποίου οι συμμετέχοντες *ουσες θα δημιουργήσουν ενδύματα εμπνευσμένα από τη μορφή της Ελένης του Ευριπίδη. 2) Το πολύπλευρο εκπαιδευτικό πρόγραμμα Youthquake υπό την καθοδήγηση της Γιώτας Αργυροπούλου και της θεατρικής ομάδας blindspot, που απευθύνεται σε εφήβους 14 – 17 ετών, με στόχο να αποτυπώσει τη δική τους, ιδιαίτερη σχέση με τον σύγχρονο κόσμο, απελευθερώνοντας την εκφραστική τους δύναμη. Με υλικό τις ανησυχίες, τις σκέψεις, τους προβληματισμούς, τα ενδιαφέροντα και τα ταλέντα των εφήβων, το Youthquake, που θα διεξαχθεί από τον Ιανουάριο έως τον Απρίλιο, θα οδηγηθεί κατόπιν σε παράσταση με τη συμμετοχή των εφήβων αλλά και επαγγελματιών ηθοποιών, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2022.

Morphes_backstage-Open-Plan-2021-@Πηνελόπη-Γερασίμου

Λίγο αργότερα, εντός της χειμερινής περιόδου, θα ξεκινήσουν δύο ακόμα αγαπημένες δράσεις του Open Plan, με ανανεωμένη φόρμα και περιεχόμενο: τα Radio Plays με θέμα, φέτος, «Αλλόκοτες Ιστορίες», σε καλλιτεχνική επιμέλεια Διονύση Καψάλη και της Καλλιτεχνικής Διευθύντριας του Φεστιβάλ, Κατερίνας Ευαγγελάτου και το εκπαιδευτικό πρόγραμμα Χορού για εφήβους με τη Μαριάννα Καβαλλιεράτου Ancient Future Chorus.

Η επιλογή του Φεστιβάλ, εν μέσω πανδημίας, να ανταποκριθεί στην ανάγκη Κοινού και Δημιουργών για πρωτότυπο, ποιοτικό Θέατρο με όχημα τη ραδιοφωνική δημιουργία, έτυχε πέρσι πολύ θερμής υποδοχής. Η μοναχική ακρόαση κατάργησε τους χωροχρονικούς περιορισμούς και τα Radio Plays ενεργοποίησαν ένα σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό από τον χώρο του Θεάτρου αλλά και της Μουσικής. Συνδυάζοντας φέτος το ραδιοφωνικό Θέατρο με τη Λογοτεχνία του φανταστικού, τα Radio Plays θα συνεχιστούν ως πρωτότυπη σειρά αυτοτελών έργων, με ενιαία σύλληψη και αφετηρία: πέντε ξεχωριστοί σκηνοθέτες *ιδες θα δώσουν ο καθένας τη δική του δημιουργική πνοή σ’ ένα λογοτεχνικό έργο από το σύμπαν του «φανταστικού». Ταυτόχρονα, για το σύνολο των έργων θα γραφτούν, όπως και πέρσι, πρωτότυπες μουσικές συνθέσεις.

Συνεχίζεται, όμως, και το εργαστήριο που εμψύχωσε το 2021 για λογαριασμό του Φεστιβάλ η χορεύτρια και χορογράφος Μαριάννα Καβαλλιεράτου με τους συνεργάτες της, με στόχο να μυήσει το εφηβικό κοινό στη δημιουργική γλώσσα του σύγχρονου Χορού. Ήταν μια εξαιρετικά γόνιμη πρωτοβουλία, που έδωσε τη δυνατότητα στους εφήβους να ανακαλύψουν τον Χορό, μέσα από μια βιωματική γνωριμία με το Αρχαίο Δράμα. Με αφετηρία έργα του Αρχαίου Δράματος, οι έφηβοι μαθητές 13 – 17 ετών που θα συμμετάσχουν στο φετινό Ancient Future Chorus (αντί για Ancient Future Solo που ήταν πέρσι), θα δημιουργήσουν μια δική τους χορογραφική δημιουργία. Οι συμμετέχοντες *ουσες θα συνεργαστούν, ταυτόχρονα, με τη θεατρολόγο Παρασκευή Τεκτονίδου. Αναλυτικότερες πληροφορίες για τις δύο αυτές δράσεις θα ανακοινωθούν με ξεχωριστά δελτία τύπου εντός του Ιανουαρίου.

 Η συμμετοχή σε όλες τις Οpen Plan δράσεις του Φεστιβάλ είναι δωρεάν.

Το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου έχει προνοήσει ώστε να τηρηθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας για την COVID-19 κατά τη διεξαγωγή του εργαστηρίου. Σε περίπτωση έκτακτων μέτρων, το πρόγραμμα των συναντήσεων είναι ειδικά σχεδιασμένο, ώστε να πραγματοποιηθεί και διαδικτυακά.

Το πρόγραμμα Open Plan επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Morphés

Εργαστήριο Μόδας εμπνευσμένο από τη μορφή της ευριπίδειας Ελένης

υπό την καθοδήγηση του διεθνούς σχεδιαστή Χρήστου Κωσταρέλλου

 

Μετά τη μεγάλη επιτυχία του εργαστηρίου Μόδας που ξεκίνησε το 2021 σε δημιουργικό διάλογο με το Αρχαίο Δράμα, το Φεστιβάλ προσφέρει ξανά τις Morphés υπό την καθοδήγηση, φέτος, του καταξιωμένου σχεδιαστή Μόδας Χρήστου Κωσταρέλλου. Πηγή έμπνευσης για τις Morphés του 2022 αποτελεί η Ελένη του Ευριπίδη. Σύμφωνα με το έργο, ειρωνικό δράμα με άφθονα κωμικά στοιχεία, η Ωραία Ελένη δεν έφθασε ποτέ στην Τροία· στην Τροία βρέθηκε μόνο ένα ομοίωμά της. Αποκαθιστώντας τη φήμη της μυθικής ηρωίδας, αλλά και αποκαλύπτοντας την ασύλληπτη ματαιότητα του Τρωικού Πολέμου, ο Ευριπίδης πραγματεύεται τις έννοιες της ομορφιάς, της γυναικείαςταυτότητας και αξιοπρέπειας, αλλά και το θεμελιώδες δίπολο «φαίνεσθαι» και «είναι», όπως αποτυπώνεται στη σχέση ειδώλου και πραγματικότητας.

Χρήστος Κωσταρέλλος //Σχεδιαστής Μόδας

Έχοντας σπουδάσει Σχέδιο Μόδας αλλά και Σχεδιασμό Θεατρικού Κουστουμιού στο London College of Fashion, στη Μεγάλη Βρετανία, ο διεθνής Έλληνας σχεδιαστής Χρήστος Κωσταρέλλος δημιουργεί, από το 1998, γυναικείες συλλογές που κινούνται στα όρια μεταξύ Μόδας και Θεάτρου. Οι δημιουργίες του αναδεικνύουν με ευφυή και δυναμικό τρόπο τις πολλαπλές εκφάνσεις της θηλυκότητας και διακρίνονται για τις ρευστές, γεμάτες κίνηση και κομψότητα φόρμες τους. Στο εργαστήριο Morphés θα οδηγήσει τους συμμετέχοντες και τις συμμετέχουσες, χωρίς προαπαιτούμενη εμπειρία στον χώρο της Μόδας, στη γνωριμία με τη διαδικασία δημιουργίας ενός πρωτότυπου γυναικείου ενδύματος, από τη σύλληψη της ιδέας μέχρι την τελική εκτέλεσή της.

Η θεατρολόγος Έλλη Γαβριήλ είναι υπεύθυνη για την θεωρητική υποστήριξη του εργαστηρίου, το οποίο θα πλαισιωθεί επίσης από τον σκηνοθέτη και εικαστικό Βασίλη Νούλα, τη σχεδιάστρια Λυδία Βουσβούνη, τον creative director της Vogue Greece Νικόλα Γεωργίου, την εικαστικό Έλσα Χαραλάμπους, τη μηχανικό κλωστοϋφαντουργίας Μαρία Μανωλάκη, την πατρονίστ Αρετή Κομήνου και τη μοντελίστ Αντιγόνη Δράκου. Βοηθός στον σχεδιασμό και την υλοποίηση του εργαστηρίου θα είναι η θεατρολόγος – εκπαιδευτικός Μαρία Σταυροπούλου.

Διαβάστε το open call εδώ

Υouthquake

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα / παράσταση

υπό την καθοδήγηση της Γιώτας Αργυροπούλου

και της θεατρικής ομάδας blindspot

 

Ποιες είναι οι ανησυχίες, οι σκέψεις και οι προβληματισμοί, το χιούμορ, τα ενδιαφέροντα και τα ταλέντα των εφήβων που μεγαλώνουν στην Αθήνα του 2022; Πώς επηρεάζονται από όλα όσα συμβαίνουν γύρω μας και πώς διαμορφώνουν την ταυτότητά τους; Τι είδους ενήλικες οραματίζονται να γίνουν και πώς θέλουν να αλλάξουν τον κόσμο μας προς το καλύτερο; Τι έχουν να μας πουν και πώς θα τους βοηθήσουμε να το εκφράσουν καλλιτεχνικά;

Φιλοξενώντας το «Youthquake», πολύπλευρο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, το οποίο θα εξελιχθεί σε παράσταση και θα παρουσιαστεί στο Φεστιβάλ Αθηνών Eπιδαύρου 2022, το Open Plan φιλοδοξεί να προκαλέσει φέτος έναν καλλιτεχνικό «σεισμό» με δημιουργούς τους ίδιους τους εφήβους.

Γιώτα Αργυροπούλου//Ηθοποιός και δημιουργός θεάτρου

Νεολογισμός που προκύπτει από τη σύνθεση των λέξεων «youth» και «earthquake», το «youthquake» ορίζει κάθε σημαντική πολιτισμική, πολιτική ή κοινωνική αλλαγή που προκύπτει από τις δράσεις των νέων· ένα νεανικό «σεισμό» κατά το Λεξικό της Οξφόρδης, που το 2017, ανακήρυσσε τον όρο «youthquake» ως λέξη της χρονιάς.

Καλούμε λοιπόν τους έφηβους 14 – 17 ετών που αγαπούν το Θέατρο, τον Χορό, τη Μουσική και θέλουν να πειραματιστούν με το βίντεο και τις νέες τεχνολογίες, ενώ ταυτόχρονα ενδιαφέρονται για το νεανικό ακτιβισμό και τις κοινωνικές εξελίξεις στην πόλη μας και σε όλο τον κόσμο, να δηλώσουν συμμετοχή ώστε να γνωριστούν και να συνθέσουν με τη θεατρική ομάδα blindspot μια δημιουργική, πολυφωνική ομάδα.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί και θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με τη Μυρτώ Πίγκου-Ρεπούση, Επίκουρη Καθηγήτρια στο Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, με αντικείμενο το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

Exit mobile version