Με μια βραδιά αφιερωμένη σε δύο αριστουργηματικά έργα μουσικής δωματίου του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ και του Γιοχάννες Μπραμς συνεχίζεται, τον επόμενο μήνα, ο κύκλος Έλληνες σολίστ στην Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
Τρεις καταξιωμένοι μουσικοί, ο Νίκος Μάνδυλας (βιολί), η βιολίστα Κρυσταλία Γαϊτάνου (βιόλα) και ο Χριστόφορος Μιρόσνικοφ (βιολοντσέλο), συναντούν την πιανίστα Ντόρα Μπακοπούλου, αγαπημένη γνώριμη του Μεγάρου, σε ένα ρεσιτάλ που αναδεικνύει τη συνθετική δεινότητα των δύο μεγάλων μουσουργών. Μέσα από το Κουαρτέτο με πιάνο αρ. 2 σε μι ύφεση μείζονα, ο Μότσαρτ πρωτοτυπεί επιλέγοντας να γράψει μια μικρή φόρμα αντί ένα κοντσέρτο για πιάνο, ενώ ο Μπραμς, με το Πρώτο κουαρτέτο με πιάνο σε σολ ελάσσονα, αρχίζει να αναπτύσσει την προσωπικότητά του ως συμφωνιστής, στρέφοντας το ενδιαφέρον του στον συνδυασμό περιορισμένου αριθμού οργάνων πριν καταπιαστεί συστηματικά με τη σύνθεση έργων για μεγάλα σύνολα.
Η εμφάνισή των τεσσάρων καλλιτεχνών στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών εντάσσεται στο πλαίσιο της σειράς Έλληνες σολίστ στην Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος, η οποία συνεχίζεται τον Φεβρουάριο με τη συναυλία του Κουαρτέτου Εγχόρδων Τετρακτύς και του κλαρινετίστα Κώστα Τζέκου (9/2/2022) καθώς και με μια βραδιά με «Τραγούδια αγάπης», στην οποία συμμετέχουν η μετζοσοπράνο Μαίρη-Έλεν Νέζη, ο βαρύτονος Βίτο Πριάντε και ο πιανίστας Δημήτρης Γιάκας (23/2/2022).
Τον Μάρτιο έχουν προγραμματιστεί τρία ακόμη ρεσιτάλ. Στο πρώτο (14/3/2022) εμφανίζονται η σοπράνο Λένια Ζαφειροπούλου, ο Φαίδων Mηλιάδης (βιολί), η Φανή Βοβώνη (βιολί), η Αγγέλα Γιαννάκη (βιόλα) και ο Αλέξης Καραϊσκάκης Νάστος (τσέλο), που παρουσιάζουν γαλλόφωνη μουσική. Στο δεύτερο (16/3/2022) λαμβάνουν μέρος οι λυρικοί ερμηνευτές Μυρσίνη Μαργαρίτη και Τάσης Χριστογιαννόπουλος –μαζί τους, ο Νίκος Αθηναίος στο πιάνο–, ενώ στην τρίτη συναυλία του κύκλου (23/3/2022) το Τρίο Παντούμ (Ανδρέας Παπανικολάου-βιολί, Άγγελος Λιακάκης-βιολοντσέλο, Τίτος Γουβέλης-πιάνο) ερμηνεύουν έργα Λιστ, Σνίτκε και Μέντελσον.
Λίγα λόγια για το πρόγραμμα
Ο Μότσαρτ υπήρξε ο πρώτος εγνωσμένου κύρους μουσουργός που καταπιάστηκε με τη σύνθεση έργων για πιάνο και τρίο εγχόρδων. Λέγεται ότι η πρώτη του απόπειρα να γράψει κουαρτέτο με πιάνο, ύστερα από παραγγελία του εκδότη του, απορρίφθηκε από τον τελευταίο λόγω της μεγάλης δυσκολίας και του παράξενου ύφους του κομματιού. Ωστόσο η δεύτερη προσπάθεια του λαμπρού συνθέτη, με το Κουαρτέτο αρ. 2 (1785-1786), στέφθηκε από επιτυχία, καθώς η παρτιτούρα, που έμοιαζε στιλιστικά με μικρογραφία κοντσέρτου για πιάνο, γοήτευσε το κοινό αλλά και πολλούς ομότεχνους του Mozart, ενώ επηρέασε βαθιά μεταγενέστερους συνθέτες.
H πρώτη εκτέλεση στα 1861 του Πρώτου Κουαρτέτου με πιάνο σε σολ ελάσσονα του Μπραμς έχει συνδεθεί με το όνομα της θρυλικής Κλάρα Σούμαν που ερμήνευσε τα μέρη για πιάνο στην πρεμιέρα του έργου στο Αμβούργο. Το Κουαρτέτο αυτό, στο οποίο είναι εμφανείς οι επιρροές από τη γραφή του Beethoven, παρουσιάστηκε έναν χρόνο αργότερα στη Βιέννη, μαγεύοντας τους Αυστριακούς στο σύνολό του, ενώ το φινάλε του έργου, με το λαμπερό τσιγγάνικο ροντό, άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις ακόμα και στους πιο επιφυλακτικούς ακροατές.
Τιμές εισιτηρίων
8 € (φοιτητές, νέοι έως 25 ετών, άνεργοι, ΑμεΑ, 65+, πολύτεκνοι) ● 12 € (Ζώνη Α΄) ● 18 € (Ζώνη Β΄)
Στη συναυλία θα τηρηθούν όλα τα προβλεπόμενα μέτρα υγειονομικής προστασίας.
Περισσότερες πληροφορίες εδώ:
https://www.megaron.gr/metra-prolipsis-kata-tou-covid-19-sto-megaro-mousikis-athinon/