H πλατφόρμα πολιτισμού του gov.gr beta

Εγκαίνια στην Εθνική Πινακοθήκη για την έκθεση «Αναζητώντας την Αθανασία – Η Τέχνη του Πορτραίτου στις Συλλογές του Λούβρου»

Δημοσιεύτηκε: |

Ζακ-Λουί Νταβίντ (Jacques-Louis David, 1748-1825) και ατελιέ. Ο θάνατος του Μαρά, π. 1794.

Ζωγραφικά, γλυπτά και πολύτιμα αντικείμενα, που χρονολογούνται από την περίοδο του πολιτισμού της Μεσοποταμίας έως τα χρόνια του Ομήρου και του Μεγαλέξανδρου και από τον Μεσαίωνα έως τον Διαφωτισμό μέχρι και τον 19ο αιώνα, καθώς και μεγάλοι δημιουργοί της τέχνης όπως οι Βελάσκεθ, Ρέμπραντ, Βερονέζε, Γκόγια, Ρέινολτς, Νταβίντ, Ντελακρουά, παρουσιάζονται στην υπόγεια αίθουσα, έκτασης 2.000 τμ της Νέας Εθνικής Πινακοθήκης.  Η αίθουσα ανοίγει τις πόρτες της στο κοινό με μια εντυπωσιακή επιλογή πολύτιμων έργων τέχνης από το Μουσείο του Λούβρου.

Πορτρέτο του Μεγάλου Αλεξάνδρου (π. 336-323 π.Χ.), ο λεγόμενος «Ερμής του Αζάρα».

 

Φανταστικό πορτρέτο του Ομήρου

Τρεις χιλιάδες χρόνια ιστορίας ξεδιπλώνονται εδώ με εντυπωσιακό τρόπο και δεν είναι μόνο το διάσημο και συγκλονιστικό έργο «Ο Θάνατος του Μαρά» του Ζακ-Λουί Νταβίντ, που μαγνητίζει την προσοχή του επισκέπτη, αλλά σχεδόν κάθε γλυπτό και πορτρέτο όπως η νεκρική μάσκα του Ναπολέοντα στο εκπληκτικό «Ο Ναπολέων διασχίζει την Γέφυρα της Αρκόλης» του Αντουάν Ζαν Γκρο, αλλά και τα εμβληματικά πορτρέτα του Ομήρου, του Μεγάλου Αλεξάνδρου και του Ρωμαίου αυτοκράτορα Τραïανού, τα νεκρικά προσωπεία του Φαγιούμ, ο σπάνιος αδριάντας του Χαμουραμπί (χρονολογείται απ’ τη 2η χιλιετία π.Χ.).

Αποδίδεται στον Κλοντ Αρνού, τον λεγόμενο Λουλιέ (Lulier, ενεργός από το 1543, πέθανε το 1580).
Πορτρέτο μικρού κοριτσιού, π. 1560.

Σημειωτέον ότι από τα τέλη του 2021 στην αίθουσα περιοδικών εκθέσεων «Ίδρυμα Αντώνιος Ε. Κομνηνός» θα εκτίθεται και η δυτικοευρωπαϊκή συλλογή της Εθνικής Πινακοθήκης που περιλαμβάνει και τον ανακτημένο πίνακα του Πικάσο «Γυναικείο κεφάλι».

Δομήνικος Θεοτοκόπουλος, γνωστός ως Ελ Γκρέκο (1541-1614).
Πορτρέτο του Αντόνιο δε Κοβαρούμπιας (1524-1602), π. 1597-1600

 

Ογκιστέν Παζού (Augustin Pajou, 1730-1809).
Ελιζαμπέτ Βιζέ Λε Μπραν (Élisabeth Louise Vigée Le Brun, 1755-1842), 1783.

Οι επιμελητές της έκθεσης από το Λούβρο Λουντοβίκ Λοζιέ (Επιμελητής Ελληνικών, Ετρουσκικών και Ρωμαϊκών Αρχαιοτήτων) και Κομ Φαμπρ (Επιμελητής στο τμήμα Ζωγραφικής) υπό τον συντονισμό των Αλίν Φρανσουά-Κολέν (Αναπληρώτρια Διευθύντρια Πολιτιστικού Προγραμματισμού), Νικολά Λεζούρ (Συντονιστής Εκθέσεων του Μουσείου του Λούβρου) και Έφης Αγαθονίκου (Διευθύντρια Συλλογών ΕΠΜΑΣ) επέλεξαν να τη διαμορφώσουν σε 13 θεματικές ενότητες, με βάση όχι τη χρονολογική σειρά, αλλά τον κοινωνικό συμβολισμό των πορτρέτων ανά εποχή και τον γόνιμο διάλογο συνθέσεων και αντιθέσεων.

Σερ Τζόσουα Ρέινολντς (Sir Joshua Reynolds, 1723-1792).
Πορτρέτο του Φράνσις Τζορτζ Χέαρ, του λεγόμενου Master Hare, 1788-1789.

Με την έκθεση Αναζητώντας την Αθανασία – Η Τέχνη του Πορτραίτου στις Συλλογές του Λούβρου συνεχίζεται η συνεργασία της Εθνικής Πινακοθήκης με το Μουσείο του Λούβρου, το οποίο φιλοξενεί την επετειακή έκθεση «Παρίσι – Αθήνα: η Γέννηση της σύγχρονης Ελλάδας 1675-1919» η οποία είναι αφιερωμένη στα 200 χρόνια από την Επανάσταση του 1821.

Φρανσουά Μπουσέ (François Boucher, 1703-1770).
Πορτρέτο της Ζαν Αντουανέτ Λε Νορμάν ντ’ Ετιόλ, μαρκησίας ντε Πομπαντούρ, π. 1750.

 

Ζαν-Μαρκ Νατιέ (Jean-Marc Nattier, 1685-1766).
Πορτρέτο της Μαντάμ ντε Σομπρεβάλ (1700-1779) ως Ερατώς, μούσας της λυρικής ποίησης, 1746.

Από τον Μάιο που η Εθνική Πινακοθήκη άνοιξε ξανά για το κοινό τις ανακαινισμένες εγκαταστάσεις της μέχρι σήμερα, περισσότεροι από 90.000 επισκέπτες έχουν περάσει το κατώφλι της.

Περισσότερες πληροφορίες για τις εκθέσεις και τις συλλογές της Εθνικής Πινακοθήκης θα βρείτε εδώ.

Exit mobile version