H πλατφόρμα πολιτισμού του gov.gr beta

Megaron Online: Ρεσιτάλ του ανερχόμενου βιολονίστα Χριστόφορου Πετρίδη

Δημοσιεύτηκε: |

Χριστόφορος Πετρίδης

Ο νεαρός βιολονίστας ανεβαίνει στη σκηνή του Μεγάρου την Κυριακή 28 Μαρτίου στις 8:30 το βράδυ, και το κοινό θα έχει την ευκαιρία να τον απολαύσει διαδικτυακά σε ένα live streaming με έργα μουσικής δωματίου των Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ, Λούντβιχ βαν Μπετόβεν, Χένρικ Βιενιάφσκι, Νικκολό Παγκανίνι, Φριτς Κράισλερ, Βιττόριο Μόντι, Πάμπλο ντε Σαρασάτε αλλά και Γιάννη Κωνσταντινίδη. Τον νεαρό δεξιοτέχνη του βιολιού πλαισιώνει ο πιανίστας Νίκος Κυριόσογλου.

Ο Χριστόφορος Πετρίδης είναι ένας από τους πιο πολυβραβευμένους έλληνες βιολονίστες της νέας γενιάς –μόλις 16 ετών– με διακρίσεις, έπαθλα και μετάλλια σε σημαντικούς διαγωνισμούς εντός και εκτός Ελλάδος. Κορυφαίες στιγμές στην καριέρα του ήταν η απονομή του First Absolute Prize Winner και του ειδικού βραβείου για την καλύτερη ερμηνεία έργου του Μπετόβεν (Best Beethoven Performance Special Prize) στον Διεθνή Μουσικό Διαγωνισμό Vienna Grand Prize Virtuoso καθώς και η συμμετοχή του στον 14ο Διεθνή Διαγωνισμό Wieniawski – Lipinski (Πολωνία).

Το ρεσιτάλ του θα μεταδοθεί από το site, το fb και το κανάλι του Μεγάρου στο YouTube και θα είναι διαθέσιμο σε όλες τις πλατφόρμες για 48 ώρες.

Παρακολουθήστε τo ρεσιτάλ του βιολονίστα Χριστόφορου Πετρίδη από τις ιστοσελίδες του ΜΜΑ και του ΥΠΠΟΑ:

https://www.megaron.gr/event/xristoforos-petridis-live-streaming/

https://digitalculture.gov.gr/

Κομμάτια-μικρογραφίες, αποσπάσματα από φημισμένα έργα για σόλο βιολί καθώς και για βιολί και πιάνο, αλλά και η Σονάτα για βιολί και πιάνο σε φα μείζονα αρ. 5 του Μπετόβεν συνθέτουν το μουσικό τοπίο της βραδιάς. Αρκετές από τις συνθέσεις του προγράμματος έχουν χορευτικό χαρακτήρα: η Σαραμπάντα από την Παρτίτα για βιολί σε ρε ελάσσονα αρ. 2 του J. S. Bach, το ιταλικής έμπνευσης Σκέρτσο-Ταραντέλα για βιολί και πιάνο, έργο 16 του Wieniawski, το Liebesleid [O πόνος του έρωτα] του Kreisler, ένα σύντομο έργο για βιολί που βασίζεται σε μελωδίες παλιών αυστριακών χορών, τo Τσάρντας του Μόντι, μια παρτιτούρα εμπνευσμένη από την ουγγρική χορευτική παράδοση. Από την ίδια παράδοση αντλούν άλλωστε το μουσικό υλικό τους και οι Τσιγγάνικοι σκοποί, μια από τις πιο αντιπροσωπευτικές συνθέσεις του Sarasate που θα παρουσιαστεί σε μεταγραφή για βιολί και πιάνο.

Στο πρόγραμμα περιλαμβάνονται επίσης τρία αποσπάσματα (αρ. 1, 5 και 6) από τη Δωδεκανησιακή Σουίτα για βιολί και πιάνο του Κωνσταντινίδη, ο οποίος, σε αυτό το διάσημο έργο του, αναδεικνύει με ευφάνταστο τρόπο μελωδίες της ελληνικής δημοτικής μουσικής. Στο ρεσιτάλ του στο Μέγαρο, ο Χριστόφορος Πετρίδης επέλεξε ακόμη να ερμηνεύσει δύο ιδιαίτερα απαιτητικά κομμάτια του Παγκανίνι, τα Καπρίτσια αρ. 5 και 24 –γραμμένα και τα δύο σε λα ελάσσονα–, που θεωρούνται από τα δυσκολότερα και πλέον δεξιοτεχνικά του ρεπερτορίου για βιολί.

Exit mobile version