H πλατφόρμα πολιτισμού του gov.gr beta

Τα πάντα είναι ρυθμός – Metallon Quintet – Κουιντέτο χάλκινων πνευστών και κρουστών της Κ.Ο.Α στο Αρχαιολογικό Μουσείο Μαραθώνα

Δημοσιεύτηκε: |

Ιωάννης Καραμπέτσος

Κρατήσεις εδώ

Ο ήχος των χάλκινων πνευστών είναι συνυφασμένος με εξαγγελτικού χαρακτήρα μοτίβα και στιβαρές φανφάρες στη μουσική μπαρόκ, με τις μεγάλες εξάρσεις έντασης και συναισθήματος στη ρομαντική συμφωνική μουσική, καθώς και με τη λαμπερή δεξιοτεχνία και τον αισθησιακό λυρισμό της τζαζ. Το πρόγραμμα που θα παρουσιάσει το δραστήριο σύνολο χάλκινων πνευστών και κρουστών της Κ.Ο.Α. “METALLON” οικοδομείται ακριβώς πάνω σε αυτούς τους θεματικούς άξονες. Οι δύο Ιταλοί συνθέτες, Κλαούντιο Μοντεβέρντι και Τζοβάνι Γκαμπριέλι, ιστάμενοι υφολογικά στο μεταίχμιο ανάμεσα στην αναγεννησιακή και την μπαρόκ μουσική, επηρέασαν σημαντικά την εξέλιξη της μουσικής τέχνης με τα θρησκευτικά και κοσμικά έργα τους. Διόλου τυχαία, ο μεταγενέστερός τους Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ, μελέτησε σε βάθος και αγάπησε με θέρμη την ιταλική μουσική του μπαρόκ· η μελωδικότητά της τον επηρέασε σε πολλά έργα του και φαίνεται να διοχετεύτηκε ιδανικά και στην τόσο μελωδική μελωδία του Jesu, Joy of man’s desiring. Αυτή η πασίγνωστη μελωδία, ανήκει στο χορωδιακό φινάλε της Καντάτας BWV 147, το γερμανικό κείμενο του οποίου ανοίγει με τη φράση “Jesus bleibet meine Freude” (Ι Ιησούς θα είναι πάντα η χαρά μου). Κάνοντας ένα άλμα στον χρόνο, θα μεταφερθούμε στον χώρο της ρομαντικής όπερας, ακούγοντας αναγνωρίσιμες μελωδίες από την Κάρμεν του Μπιζέ και τον Ριγκολέτο του Βέρντι, οι οποίοι δικαίως συγκαταλέγονται στους κυριότερους εκπροσώπους της γαλλικής και της ιταλικής όπερας του 19ου αιώνα αντίστοιχα. Πολλοί είναι εκείνοι που εύστοχα παρατηρούν, πως η τζαζ ανέδειξε τον «χάλκινο ήχο» με τρόπο τόσο μοναδικό και ολοκληρωμένο που κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί στο παρελθόν. Η πρώτη επίσημη, εμπορική ηχογράφηση τζαζ ανήκει στη θρυλική τζαζ μπάντα Dixieland και έγινε το 1917 συμβάλλοντας στην καθιέρωση αυτού του ανατρεπτικού μουσικού ιδιώματος, το οποίο υπηρέτησαν (μεταξύ πολλών άλλων) και οι Αμερικανοί Ντιουκ Έλινγκτον και Τζορτζ Γκέρσουιν. Τον Μάνο Χατζιδάκι και τον Αργεντινό ανανεωτή του τάνγκο Άστορ Πιατσόλα συνέδεε όχι μόνο η προσωπική γνωριμία αλλά και σε κάποιον βαθμό η παρόμοια αισθητική στόχευση στην αρμονική σύζευξη του λαϊκού με το λόγιο.

Πρόγραμμα:

ΜΑΝΟΥΕΛ ΠΕΝΕΓΙΑ (1880 – 1939)
Θέματα από την όπερα «Η αγριόγατα» (επεξεργασία:  J. Lichtmann)
ΚΛΑΟΥΝΤΙΟ ΜΟΝΤΕΒΕΡΝΤΙ (1567 – 1643)
Φανφάρα από την όπερα Ορφέας
ΤΖΟΒΑΝΙ ΓΚΑΜΠΡΙΕΛΙ (1557 – 1612)
Canzona per sonare (επεξεργασία: J. Gale)
ΓΙΟΧΑΝ ΣΕΜΠΑΣΤΙΑΝ ΜΠΑΧ (1685 – 1750)
Jesu Joy of man’s desiring (επεξεργασία: J. Gale)
ΤΖΟΥΖΕΠΕ ΒΕΡΝΤΙ (1813 – 1901)
“La donna e mobile” από την όπερα Ριγκολέτο
ΖΩΡΖ ΜΠΙΖΕ (1838 – 1875)
Habanera και τραγούδι του ταυρομάχου από την όπερα Κάρμεν
DIXIELAND JAZZ BAND
The original Dixieland one step (επεξεργασία: J. Gale)
ΝΤΙΟΥΚ ΕΛΙΝΓΚΤΟΝ (1899 – 1974)
In sentimental mood (επεξεργασία: J. Gale)
ΤΖΟΡΤΖ ΓΚΕΡΣΟΥΙΝ (1898 – 1937)
Summertime
ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ (1925 – 1994)
Η Μπαλάντα του Ούρι, Χάρτινο το φεγγαράκι (επεξεργασία: Α. Κάτσιος)
ΑΣΤΟΡ ΠΙΑΤΣΟΛΑ (1921 – 1992)
Libertango
ΝΙΚΟΛΑ ΠΙΟΒΑΝΙ (γεν. 1946)
Μουσική από την ταινία Η ζωή είναι ωραία (επεξεργασία: Α. Κάτσιος)

METALLON Quintet – Κουιντέτο χάλκινων πνευστών και κρουστών της Κ.Ο.Α.
Γιάννης Καραμπέτσος, τρομπέτα
Παναγιώτης Μπαλαμός, τρομπέτα
Κώστας Αυγερινός, τρομπόνι
Γιάννης Γούναρης, κόρνο
Γιώργος Ραράκος, τούμπα
Σπύρος Λάμπουρας, κρουστά

Στις 9 Αυγούστου στον Αύλειο Χώρο του Αρχαιολογικού Μουσείου  Μαραθώνα στις 20.30

Παναγιώτης Μπαλαμός

Κώστας Αυγερινός

Γιάννης Γούναρης

Γιώργος Ραράκος

Σπύρος Λάμπουρας

Exit mobile version